مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افزایش 80 هزار تنی تولید پنبه کشور با معرفی دستگاه جدید جداساز

افزایش 80 هزار تنی تولید پنبه کشور با معرفی دستگاه جدید جداساز بذر
نساجی نیوز: رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور از معرفی دستگاه جدید جداساز پنبه برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه با نام جین غلطکی قبلا از کشور هندوستان وارد می‌شد که با بومی‌سازی آن تولید پنبه در هر هکتار 800 کیلوگرم افزایش می‌یابد.
به گزارش«نساجی نیوز» علی جعفری مفیدآبادی در حاشیه نخستین فن‌بازار ملی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، از تولید دستگاه جداساز پنبه (جین غلطکی) برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه قبلا با قیمت هر 10 هزار دلار از کشور هندوستان وارد می‌شد که مؤسسه تحقیقات پنبه کشور توانسته ضمن بومی‌سازی آن به قیمت هر دستگاه یک میلیون و 700هزار تومان تولید کند.
رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور افزود: قبلا در کشور اکثرا از نوع دستگاه اره‌ای استفاده می‌شد که باعث ترک برداشتن بذر پنبه و تولید الیاف کوتاه می‌شد که در صنایع ریسندگی و بافندگی کاربرد زیادی ندارد.
وی افزود: با راه اندازی این دستگاه در کارخانجات پنبه بذر سالم از وش پنبه تولید خواهد شد که میزان بوته‌های سالم را در هر هکتار به 20 هزار بوته افزایش داده و عملکرد را به 800 کیلوگرم در هکتار ارتقاء خواهد داد.
جعفری همچنین گفت: تولید الیاف بلند توسط این دستگاه که مورد نیاز صنایع رسیدگی و بافندگی است می‌تواند انقلاب بزرگی در این صنعت ایجاد کند.
رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: در حال حاضر 5 استان پنبه‌خیز کشور نیاز ضروری به این دستگاه دارند که با تولید انبوه آن در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: این دستگاه در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شود که بنا به نیاز کارخانه‌داران و کشاورزان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
جعفری گفت: امروز این دانش فنی به اتحادیه پنبه‌داران کشور فروخته شد تا با جذب سرمایه‌گذار برای تولید در کل کشور عرضه شود.
رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور همچنین از معرفی ارقام جدید گلستان و ارمغان خبر داد و گفت: این ارقام زودرس بوده و متوسط عملکرد 4 تن در هکتار دارند که نسبت به ارقام مشابه میزان تولید 2 برابر افزایش می‌یابد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد