مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برگزاری نخستین کمیته ملی تدوین نساجی استاندارد‌سازی

در سیستان ‌و بلوچستان صورت گرفت؛
برگزاری نخستین کمیته ملی تدوین نساجی استاندارد‌سازی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور تدوین استاندارد ‌گفت: نخستین کمیته ملی نساجی بومی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالرحمن پور‌حبیبی پیش از ظهر امروز در دویست و نود و دومین اجلاسیه ملی تدوین که در سالن همایش‌های اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان با حضور کارشناسان و مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌نویس موضوع مطرح شده مورد بررسی برای تدوین استانداردسازی صنعت نساجی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در چهار رشته قالی سیستان، سکه‌دوزی، خامه‌دوزی و سوزن‌دوزی برگزار و به دلیل اینکه بتوانیم از توانمندی‌ها و کارشناسان بومی استان استفاده شود این موضاعات در خود استان مورد بررسی و تدوین قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معیارهای مد‌نظر در این اجلاسیه، هماهنگ با الگو‌گیری از معیارهای استانداردهای بین‌المللی و ملی است و از نظر کشور جمهوری اسلامی ایران در سطح دوم استانداردهای بین‌المللی و از نظر کیفیت به ایزو نزدیک است و درصدد هستیم از نظر کیفیت نیز به روز باشیم تا در جهان استاندارد، حرفی برای گفتن داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور تدوین استاندارد از تدوین استاندارد‌سازی مقابله با جعل اسناد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مدارک تحصیلی و برخی از مدرک‌های دیگر باید از نظر ضریب امنیتی و اصالت از استانداردهای قابل قبول و مطمئنی برخوردار باشند تا در دستگاه‌های دولتی مورد استفاده قرار گیرند.
پورحبیبی استاندارد مطلوب ملی کشور جمهوری اسلامی را در ردیف 16 هزار اعلام کرد و افزود: استاندارد ایزو، در ردیف 18 هزار است که فاصله چندانی از نظر کمیت نداریم و هم‌اکنون استاندارد بین‌المللی، 28 هزار است که در صدد هستیم با به روز شدن معیارها و بازنگری استاندارد قدیمی هرچه سریع‌تر به این سطح نزدیک شویم.
وی خاطرنشان کرد: سند راهبردی برای سازمان استاندارد ملی کشور تعریف شده و از نظر کمیت و کیفیت با کارآیی لازم باید تلاش شود تا به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم.
مدیرکل دفتر امور تدوین استاندارد کشور از تأیید برخی از استانداردهای جمهوری اسلامی در سطح جهانی و بین‌المللی خبر داد و عنوان داشت: در حال حاضر دو موضوع دوغ و انار در حال تبدیل شدن به استاندارد بین‌المللی است.
پورحبیبی تصریح کرد: 20 کمیته ملی در موضوعات مختلف بر اساس معیارهای تقسیم شده و نخستین کمیته ملی نساجی هم‌اکنون در سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
وی ابراز امیدواری کرد‌ در موضوعات مطرح شده در اجلاسیه 292 که در سیستان و بلوچستان در زمینه صنایع دستی بومی منطقه‌ای استان در چهار رشته مذکور مطرح شده بتوانیم از طریق تحقیقات و انجام مطالعات کارشناسانه به استانداردهای ملی و کامل دست یابیم تا در کمیسیون‌های فنی مطرح و به مرحله تدوین و تصویب برسانیم و در نهایت به عنوان سند ملی، شماره ملی استاندارد به آن اعطا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد