مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نساجی با یک‌دهم سرمایه‌گذاری در فولاد شغل ایجاد می‌کند

راه‌حل کاهش نرخ بیکاری در دست صنایع نساجی؛
نساجی با یک‌دهم سرمایه‌گذاری در فولاد شغل ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی نساجی استان اصفهان گفت: اگر مسئولان به دنبال کاهش نرخ بیکاری هستند، صنعت نساجی می‌تواند با یک ‌دهم سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد شغل ایجاد کند.


مظفر چلمغانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات صنعت نساجی در قالب یک نامه تهیه و به وزارت صنایع و معادن ارسال شده است، اظهار داشت: در این نامه چند راهکار اساسی به منظور رفع موانع مطرح شده است تا در گام نخست پیشنهاد سهم کارفرمایان از بیمه به مدت پنج سال شامل بخشودگی شود تا واحدهای نساجی بتوانند برای بهسازی واحدهای فعلی خود اقدامی انجام دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم کارفرما در پرداخت بیمه 23 درصد است که در مورد بیمه بیکاری کارگران این سهم به 27 درصد نیز افزایش می‌یابد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان با بیان اینکه تخفیف بیمه کارفرمایان به سود سازمان تامین اجتماعی نیز خواهد بود، افزود: هزینه‌هایی که در سال‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی به منظور پرداخت بیمه بیکاری کارگران پرداخت کرده، بسیار بیشتر از اعتباری محسوب می‌شود که به منظور بخشودگی سهم کارفرمایان به بیمه در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: بخشودگی مالیاتی واحدهایی که مالیات پرداخت می‌کنند از دیگر پیشنهادات فعالان صنعت نساجی به وزیر صنایع و معادن است.
چلمغانی با اشاره به اینکه سومین پیشنهاد صنعت نساجی ارائه زمین رایگان به واحدهایی است که دارای طرح انتقال هستند، افزود: در صورتی که زمین‌هایی به همین منظور به فعالان صنعت نساجی در منطقه علویجه واگذار شود، تمایل دیگر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این صنعت افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهایی که با اجرایی کردن آن می‌توان به احیای صنعت نساجی کمک کرد، جلوگیری از قاچاق پوشاک و منسوجات به کشور است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان با بیان اینکه در صورتی که یک شغل در صنعت نساجی بخواهد ایجاد شود نیاز به سرمایه‌گذاری 20 تا 30 میلیون تومانی است، تصریح کرد: اگر همین یک شغل در صنعتی مانند فولاد ایجاد شود به سرمایه‌گذاری حدود 250 میلیون تومانی نیاز دارد.
وی بیان داشت: حمایت دولت از صنایع دیگر در قالب یارانه، ارائه مهلت به این صنایع به عناوین مختلف و دیگر راه‌های قانونی در شرایطی ادامه دارد که کمترین توجهی به صنعت نساجی کشور نشده است.
چلمغانی با بیان اینکه حمایت‌ها از صنعت خودرو در حالی است که این صنعت با دریافت یارانه‌های مختلف هنوز نتوانسته با دیگر صنایع کشور رقابتی داشته باشد، گفت: صنعت نساجی باوجود بی‌مهری همچنان نفس می‌کشد و به حیات خود ادامه می‌دهد.
وی تعداد واحدهای نساجی فعال در استان اصفهان را 2 هزار و 300 واحد شناسنامه‌دار عنوان کرد و افزود: حدود دو برابر همین تعداد واحد نساجی هم به صورت سنتی در استان فعالیت می‌کنند.

*‌ نرخ صفر بیکاری در منطقه وی‍ژه واحدهای نساجی اصفهان
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان تصریح کرد: به طور متوسط حدود 100 هزار نفر در صنعت نساجی استان اصفهان به صورت مستقیم مشغول کار هستند که با در نظر گرفتن تعداد شغل‌های غیرمستقیم ناشی از فعالیت این واحدها، تعداد فعالان این صنعت به حدود یک‌میلیون نفر می‌رسد.
وی اظهار داشت: فعالیت واحدهای نساجی در منطقه دهق و علویجه نرخ بیکاری در این مناطق را در استان به صفر رسانده است که همین نکته می‌تواند انگیزه خوبی برای دولت به منظور سرمایه‌گذاری و حمایت از این صنعت باشد.
چلمغانی ادامه داد: اگر مسئولان به دنبال ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری هستند می‌توانند با حمایت از صنعت نساجی این تصمیم را عملیاتی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد