مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

عرضه پیراهن زیر قیمت در نمایشگاه بهاره

تکاپوی اصناف در شب عید؛
عرضه پیراهن زیر قیمت در نمایشگاه بهاره
نساجی نیوز: الان جنس‌ها زیر قیمت گذشته به فروش می‌رسد چرا که تمام همّ تولیدکننده بر این است که جنس‌هایش فروخته شود تا سال جدید بتواند کارخانه خود را راه انداخته، کارگرهای خود را داشته باشد. اگر کالاها فروخته نشود تولیدکننده مجبور می‌شود کارخانه خود را ببندد.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از یسنا، رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان و رسته‌های وابسته، تاکید کرد: اکنون در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (بهاره) پیراهن‌ها حداقل با 40 درصد اختلاف در قیمت عرضه می‌شوند. تولیدکننده به قیمت تولیدی خود می‌فروشد؛ از سوی دیگر نیز ما در این جا قیمت نقدی پارچه را حساب می‌کنیم و 40 درصد اختلاف قیمت مربوط به این موارد است.
جواد درودیان با بیان این که فروشنده تک اگر آدم سلامتی باشد 40 درصد روی قیمت می‌کشد وگرنه 100 درصد هم قیمت را بالا می برند، تصریح کرد: جنسی که کیفیت خوب ندارد را نمی گذاریم وارد نمایشگاه شود. از سوی دیگر اجناس نمایشگاه باید تولید داخلی باشند؛ جنس چینی هم نمی‌گذاریم وارد نمایشگاه شود.
وی با تاکید بر این که پیراهن تا سال جدید افزایش قیمت ندارد، تاکید کرد که الان برای تامین نقدینگی و چرخاندن چرخ کارخانه در سال جدید، تولید کننده، کالا را زیر قیمت می‌فروشد.
رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با اشاره به تاثیر فروشگاه بهاره در فروش تولیدات این صنف گفت: قیمت ها توسط اتحادیه تعیین و پلمپ می‌شود؛ اتحادیه بر مبنای کیفیت کار، قیمت را مشخص و پارچه را نیز بر مبنای قیمت نخ ارزیابی می کند، بنابر این اختلاف قیمتی از 25 تا 40 درصد بین نمایشگاه بهاره و بیرون پیش می‌آید.
درودیان با اشاره به قیمت پیراهن گفت: قیمت پیراهن از 10 تا 22 هزار تومان است. اما پیراهنی که اکنون در این‌جا 22 هزارتومان فروخته می‌شود در مغازه‌های بیرون از 48 تا 55 هزار تومان عرضه می‌شود. پیراهن 10-12 هزار تومانی هم 20، 22، 30 هزار تومان فروخته می شود که بستگی به انصاف طرف دارد.
وی افزود: قانون هدفمند شدن یارانه ها هنوز خیلی اثر نداشته اما بعد از عید خیلی اثرگذار است. با افزایش پول گاز، برق و ... اختلاف شدید قیمت به وجود می‌آید. کارخانه‌ای که با افزایش هزینه گاز و ... روبرو است، از جیب خود که نباید بپردازد، باید بکشد روی کار. سایر جنس‌های دیگر هم همین طور است.
رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با اشاره به کیفیت پیراهن اظهار کرد: الان این گونه نیست که مردم یک پیراهن را این قدر بپوشند تا پاره شود بلکه بعد شش ماه یا یک سال دلشان را می‌زند وگرنه لباس پاره نمی‌شود. از دست دادن کیفیت پارچه پیراهن تا حدودی به بافت پارچه برمی‌گردد. برای مثال من می روم کفش چرم بخرم اما فروشنده مشما می‌دهد؛ من از کجا می توانم تشخیص دهم؟ بستگی به اخلاق، رفتار، دیانت و انسانیت فروشنده دارد.
درودیان در پایان تاکید کرد: اما اگر از تولید کننده جنس بخرد مغموم نمی شود چرا که تلاش تولیدکننده، تولید و عرضه بیشتر برای چرخاندن کارخانه است. یک مغازه ممکن است 10 میلیون تومان در ماه اجاره دهد، آیا باید این پول را از من و شما بگیرد؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد