مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات فرش دستباف به 473 میلیون دلار رسید

قائم مقام وزیر بازرگانی:
صادرات فرش دستباف به 473 میلیون دلار رسید
نساجی نیوز: قائم مقام وزیر بازرگانی از رشد 10 درصدی ارزش صادرات فرش دستباف در 11 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: این رقم به 473 میلیون دلار رسیده است.
به گزارش«نساجی نیوز» مسعود موحدی، شامگاه دوشنبه در مراسم پایانی سومین جشنواره، گره زرین، در محل نمایشگاه بین المللی تهران گفت: صادرات فرش دستباف از نظر وزنی نیز در زمان مورد بررسی نسبت به سال گذشته با 5/5 درصد رشد به هفت هزار تن رسید.
وی صادرات را یکی از ویژگی های منحصر بفرد هنر- صنعت فرش دستباف درکنار سایر امتیازهای هنری آن برشمرد.
معاون وزیر بازرگانی با قدردانی از زحمات شبانه روزی فعالان حوزه فرش شامل بافندگان، طراحان، رفوگران، پژوهشگران، فروشندگان، رنگرزان، ناظران فنی و چله کش ها و غیره، گفت: دولت برآن است تا فعالان حوزه فرش را تحت حمایت های گوناگون خود قرار دهد.
دراین مراسم همچنین فیصل مرداسی، رییس مرکز ملی فرش ایران از دستبافته ها به عنوان سفیرفرهنگی و هنری کشورمان درنقاط مختلف جهان نام برد و گفت: هم اکنون فرش دستباف مایه اشتغال و ارتزاق جمعیت بسیاری از خانوارهای ایرانی است.
وی تنوع در رنگ بندی، طرح و نقش، اندازه و غیره را از امتیازات فرش دستباف ایران عنوان کرد.
رییس مرکز ملی فرش ایران درباره منتخبان جشنواره گفت: برگزیدگان شامل طراحان، بافندگان، رنگرزان، رفوگران، پژوهشگران، فروشندگان، تولید کنندگان مواد اولیه، ناظران فنی و چله کش ها، سازندگان دار و ابزار قالیبافی، مربیان، صادرکنندگان، تولیدکنندگان متمرکز و غیرمتمرکز و نیز تعاونی های تولید کننده فرش دستباف بودند که طی مراحل بررسی انتخاب شدند.
ایجاد انگیزه در میان فعالان هنر- صنعت فرش و ادای احترام به دست اندرکاران و تلاشگران این عرصه از اهداف برگزاری این جشنواره بود.
درپایان این مراسم از 22 برگزیده سومین جشنواره گره زرین و یک سازمان بازرگانی فعال در حوزه فرش دستباف با اهدای لوح افتخار و تندیس جشنواره ازسوی معاون وزیر بازرگانی تقدیر به عمل آمد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد