مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بارها مشکلات نساجی را به وزیر اطلاع‌ داده‌ایم

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی استان اصفهان:
بارها مشکلات نساجی را به وزیر اطلاع‌ داده‌ایم

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن کارفرمایان نساجی استان اصفهان گفت: بارها مشکلات صنعت نساجی را به گوش وزیر صنایع و معادن رسانده‌ایم اما وزیر مشکلات این صنعت را تکذیب کرده است.


مظفر چلمغانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه واردات پنبه از حدود سه ماه پیش در کشور متوقف شد، اظهار داشت: این شرایط در حالی بود که در همان مقطع واحدهای تولید نساجی کشور نیاز اساسی به پنبه به عنوان ماده اولیه تولید خود داشتند.
وی ادامه داد: فصل برداشت پنبه مهرماه بود نه در حال حاضر که نه تنها کشور خودمان بلکه کشورهای هدف برای خرید پنبه نیز نمی‌توانند مایحتاج کارخانجات نساجی در این زمینه را تامین کنند.
دبیر انجمن کارفرمایان نساجی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حالی دولت واردات پنبه به عنوان ماده اولیه کارخانجات را صفر کرده است که دیگر پنبه‌ای در بازارهای دنیا وجود ندارد، گفت: با توقف واردات پنبه در زمان مناسب خود، واحدهای تولید نساجی در کشور 70 میلیارد تومان ضرر مالی متحمل شدند.

*‌ افزایش نرخ پنبه از 1400 به 5000 تومان با توقف واردات
وی افزود: در اوایل مهرماه سال‌ جاری نرخ هر کیلو پنبه یک ‌هزار و 400 تومان بود که طی دو ماه و توقف واردات، قیمت به حدود 4 هزار تومان نیز افزایش پیدا کرد و در نهایت هم‌اکنون نرخ هر کیلو پنبه به پنج هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
چلمغانی تصریح کرد: عده‌ای با جلوگیری از واردات پنبه در زمان مقتضی خود و در واقع کاهش تولید در واحدهای نساجی اقدام به واردات پوشاک از کشورهای دیگر و عرضه آنها در بازار به جای تولیدات داخلی می‌کنند.
وی اظهار داشت: نمی‌توانیم به صراحت ادعا کنیم که دولت اقدام به واردات تمامی پوشاک به کشور می‌کند چرا که واردات منسوجات و پوشاک به کشور با نام افراد حقیقی انجام می‌شود.

*‌ فعالیت برخی واحدهای نساجی اصفهان با تنها 50 درصد ظرفیت
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر نیز واحدهای تولید نساجی استان اصفهان نیاز 100 درصد به تامین ماده اولیه دارند اما نرخ‌ها برای خرید پنبه همچنان بالا است، گفت: بسیاری از واحدهای نساجی استان اصفهان هم‌اکنون تنها با 50 درصد ظرفیت خود فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی تشکل‌ها ابزار کمکی دولت است، تصریح کرد: با وجود فعالیت تشکل‌های نساجی در کشور و ارائه پیشنهادهای آنها به دولت، اما وزیر صنایع و معادن اصلا به صحبت صنعتگران گوش نمی‌دهد.

*‌ تکذیب مشکلات صنعت نساجی از سوی وزیر صنایع و معادن
چلمغانی تاکید کرد: فعالان این صنعت سال‌ها است که دستی بر آتش دارند و پیش از آنکه دولت از آنها بخواهد در شرایط مختلف پیشنهادات خود را به دولت ارائه کرده‌اند اما تاکنون کمتر از آنها استقبال شده است.
وی با بیان اینکه بارها مشکلات صنعت نساجی را به گوش وزیر صنایع و معادن رسانده‌ایم اما وزیر در تمامی گفته‌های خود مشکلات صنعت نساجی را تکذیب کرده‌ است، گفت: شاید دلیل این اظهار نظرها بی‌اطلاعی از وضعیت این صنعت باشد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان ادامه داد: در سفر اخیر وزیر صنایع و معادن به استان اصفهان یک سال بخشودگی مالیاتی برای واحدهای نساجی استان اصفهان در نظر گرفته شد در حالی که پیش از این نیز واحدهای نساجی از پرداخت مالیات معاف بوده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد