مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پوشاک ایرانی به اروپای غربی صادر می‌شود

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، خبر داد:
پوشاک ایرانی به اروپای غربی صادر می‌شود
نساجی نیوز: دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گفت: بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی محصولات با کیفیت تولید کرده ولی مجبور به عرضه با برند‌های خارجی هستند و حتی بسیاری از تولیدکنندگان برای برند‌های خارجی تولید و به اروپای غربی صادر می‌کنند.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از فارس، مهدی یکتا، در خصوص تاثیر عدم حضور کالاهای چینی در نمایشگاه بهاره امسال، اظهار داشت: در حالی که کالاهای چینی به راحتی و از مرزهای غیر قانونی وارد کشور می‌شود محدود کردن عرضه کالای چینی در محدوده نمایشگاه، مشکلات پوشاک ایران را حل نکرده و مشکلی برای تولیدکننده ایجاد نمی‌کند.

مشکل صنعت پوشاک با ممنوعیت کالای چینی در نمایشگاه بهاره حل نمی‌شود

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک عنوان کرد: اصل موضوع عدم اجازه ورود کالای چینی در بازار است در حالی که نمایشگاه بهاره سالی یکبار در زمان و مکان‌های محدود برگزار می‌شود و در واقع پوشاک چینی در طول سال بدون پرداخت عوارض و با استفاده از رانت با کالای ایرانی رقابت می‌کند.
این فعال بازار در خصوص محبوبیت برخی از کالاهای ایرانی طی سنوات گذشته تشریح کرد: این موضوع متاثر از عوامل مختلفی است. در مقطعی به دلیل جنگ و مسائل جانبی آن مرز‌های کشور بسته و مشکل کالای قاچاق خارجی وجود نداشته و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در تولید بالا نبود.

برخی از تولیدکنندگان از جنگ برای تولید کالای نامرغوب سوء استفاده کردند

وی با بیان مطالب فوق، بیان داشت: این مسائل باعث تقاضای بالا در مقابل عرضه محدود کالا در داخل کشور شده بود و حتی سهمیه پوشاک وجود داشت در نتیجه برخی از تولیدکندگان سوء استفاده کرده و به گمان تقاضای دائمی برای کالای ایرانی بجای محصول با کیفیت کالای درجه دوم تحویل مردم دادند.
یکتا ادامه داد: در سالهای بعد از جنگ با توجه به تغییر شرایط، رشد اقتصادی و شروع سازندگی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در صنایع مختلف از جمله نساجی صورت گرفت، مصرف‌کننده ایرانی با سیل کالای با کیفیت خارجی مواجه شده که حتی در برخی موارد با قیمت کالای متوسط داخلی برابر بود که تمام این موارد و سودجویی‌های برخی از تولیدکنندگان، دید مصرف کننده ایرانی را نسبت به کالای ایرانی را مخدوش کرد.

پوشاک ایرانی به اروپای غربی صادر می‌شود

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک تصریح کرد: در حالی که بسیاری ار تولیدکنندگان ایرانی محصولات با کیفیت تولید کرده ولی مجبور به عرضه با برند‌های خارجی هستند و حتی بسیاری از تولیدکنندگان برای برند‌های خارجی تولید و به اروپای غربی صادر می‌کنند، به نظر می‌رسد که ارتقای محبوبیت کالای ایرانی و جذب اعتماد مشتریان نیاز به یک فرهنگ‌سازی گسترده‌ و طولانی مدت دارد.

کاهش هزینه تولید راهکار جذب اعتماد مشتری است

وی با اشاره به هزینه‌ی بالای تولید، خاطر نشان کرد: برای کاهش هزینه‌ها و رقابتی شدن قیمت‌ها این کیفیت کالا است که در ابتدا به دلیل استفاده تولیدکنندگان از مواد نامرغوب ضربه می‌خورد و در نتیجه کالایی که رضایت و مطلوبیت خریدار را تامین نمی‌کند، تولید می‌شود.
یکتا با بیان اینکه هیچ تولیدکننده‌ای راضی به تولید کالای بی‌کیفیت نیست، عنوان کرد: بنابراین باید شرایط برای تولید محصول با قیمت پایین و مواد مرغوب فراهم شود تا به رونق و سابقه درخشان صنعت نساجی به آن بازگردد.
این فعال بازار با اشاره به رونق بازار در مرحله اول پرداخت وجوه یارانه‌ها، خاطر نشان کرد: در مراحل بعدی که مردم با قبوض و افزایش هزینه ناشی از هدفمندی مواجه شدند به ذخیره‌سازی وجوه در حساب‌ها پرداخته و بنابراین فرضیه‌هایی که طی ماه‌های گذشته مبنی بر هدایت وجوه به سمت خرید کالای ایرانی مطرح می‌شد، رد شده و به نظر می‌رسد که وجوه نقدی یارانه‌ها نقش چندانی در خروج بازار از رکود نداشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد