مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

عرضه کفش و پوشاک چینی در نمایشگاه بهاره

عرضه کفش و پوشاک چینی در نمایشگاه بهاره
نساجی نیوز: شهروندان در نمایشگاه بهاره، در خصوص قیمت پوشاک و کیفیت پوشاک ابراز رضایت کرده و بر این نظرند که کیفیت پوشاک عرضه شده در این نمایشگاه با واحدهای سطح شهر تفاوتی ندارد.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از فارس، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برای عرضه مایحتاج عمومی مردم در ایام پایانی سال از روز گذشته در 5 نقطه تهران و 400 نقطه کشور آغاز شده است. برخلاف تصور عمومی هنگام ورود به این نمایشگاه‌ها همچنان حضور دست‌فروش‌ها در اطراف نمایشگاه مشهود است و با اعلام قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار قصد دارند تا کالای بی‌کیفیت و غیرقابل ارجاع را در همان ابتدای ورود مصرف‌کنندگان به نمایشگاه بهاره عرضه کنند.
بنابر این گزارش، از نکات دیگری که می‌توان در بازدید از نمایشگاه بهاره در تهران به آن اشاره کرد نبود سرویس مناسب بهداشتی برای مردم بازدید کننده از نمایشگاه بهاره است که این مشکل همانطور که در سال‌های گذشته وجود داشته است همچنان ادامه دارد. همچنین امکانات رفاهی مورد نیاز مردم نیز در این نمایشگاه‌ها از فقر محسوسی برخوردار است، نبود پارکینگ مناسب در برخی از این نمایشگاه‌ها و قرار گرفتن این نمایشگاه‌ها در حاشیه شهر تهران از جمله مشکلاتی است که بازدیدکنندگان با آن مواجه هستند.
با تمام این تفاسیر و کمی و کاستی‌های ذکر شده مشاهدات حاکی از استقبال مردم از این نمایشگاه‌ها دارد و بطور تقریبی می‌توان اعلام کرد نسبت به سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان 10 تا 20 درصد افزایش یافته است.
اگر بخواهیم چرخی در میدان اصلی نمایشگاه بهاره که اختصاص به عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دارد بزنیم در همان ابتدا شاهد عرضه مواد پروتئینی در این نمایشگاه‌ها خواهیم بود بطوریکه گوشت گوسفندی شقه‌ای بدون دنبه داخلی هر کیلوگرم 12 هزار و 500 تومان، گوشت گوسفندی سردست بدون دنبه داخلی هر کیلوگرم 10 هزار و 800 تومان، گوشت گوسفندی ران بدون دنبه هر کیلوگرم 14 هزار و 800 تومان، گوشت گوساله بدون دنبه هر کیلوگرم 9 هزار و 800 تومان و گوشت منجمد هر کیلوگرم 6 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود.

از نکات جالب توجه عرضه گوشت گرم مرغ و گوشت منجمد مرغ به یک قیمت ثابت و هر کیلوگرم 2 هزار و 900 تومان در نمایشگاه‌های بهاره است این در حالی است که کف قیمت توزیع گوشت مرغ در سطح شهر تهران 3 هزار و 200 تومان است.
بنابر این گزارش قیمت هر کیلوگرم خرمای زاهدی هزار و 800 تومان، خرمای ربی 3 هزار تومان و خرمای شاهانی 2 هزار و 500 تومان است.
بر این اساس، قیمت هر بسته یک کیلویی رب با برندهای متفاوت از هزار و 400 تا هزار و 500 تومان، حلب 5 کیلویی روغن 9 هزار و 800 تومان، حلب 3 لیتری روغن مایع 6 هزار و 700 تومان و بسته یک کیلو و 800 گرمی روغن جامد 3 هزار و 700 تومان عرضه می‌شود.
بنابر این گزارش پیش از آغاز نمایشگاه بهاره مسئولان اعلام کرده بودند که کالاهای کالابرگی در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود اما مشاهدات حکایت از آن دارد که هیچ کالای کالا برگی در نمایشگاه بهاره عرضه نشده است و یکی از مسئولان غرفه‌ای که برای توزیع کالاهای کالا برگی در محل حضور دارد و فعلا کالاهای غیر کالابرگی عرضه می‌کند در واکنش به این سوال می‌گوید: قرار است به ما کالای کالا برگی بدهند اما هنوز این کالا به دستمان نرسیده و اگر هم برسد فقط شکر توزیع می‌کنیم.
وقتی چرخی در نمایشگاه بهاره می‌زنیم توزیع ماهی منجمد توجه را جلب می‌کند در حالیکه پیش از آغاز نمایشگاه مسئولان اعلام کرده بودند که ماهی تازه در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود بنابر مشاهدات خبرنگار فارس ماهی منجمد شیر هر کیلوگرم 7 هزار و 500 تومام، سارم 4 هزار و 500 تومان، هوک 6 هزار و 500 تومان، شوریده 5 هزار و 500 تومان، فیل شیر 7 هزار و 500 تومان، شیر نیزه 6 هزار و 500 تومان و ماهی سنگ‌سر 4 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.
بنا بر مشاهدات قیمت محصولات لبنی یک برند خاص که در این نمایشگاه غرفه دارد با 10 تا 12 درصد تخفیف پایین‌تر از قیمت درج شده بر روی کالا عرضه می‌شود و همچنین قیمت برخی محصولات سلولزی نیز 15 تا 20 درصد ارزانتر از قیمت درج شده بر روی کالا عرضه می‌شود.
یکی از فروشندگان محصولات لبنی در نمایشگاه بهاره در واکنش به سؤال خبرنگار فارس درباره عدم عرضه شیر یارانه‌ای در نمایشگاه بهاره می‌گوید شیر یارانه‌ای قطع شده است و دلیل آن هم تمام شدن سوبسید است تا زمانیکه سوبسید لازم در اختیار ما نگذارند ما نمی‌توانیم شیر یارانه‌ای توزیع کنیم.
به سمت سالن‌های عرضه پوشاک حرکت می‌کنم و با خانمی مواجه می‌شوم که اقدام به خرید پوشاک کرده است از او درباره قیمت پوشاک سؤال می‌کنم او می‌گوید قیمت پوشاک در نمایشگاه بهاره 20 درصد ارزانتر از واحدهای صنفی سطح شهر است. او درباره کیفیت پوشاکی که خرید کرده است ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید کیفیت پوشاک عرضه شده در این نمایشگاه با واحدهای سطح شهر تفاوتی ندارد.
به سمت مردی می‌روم که اقدام به خرید آجیل شب عید کرده است از او درباره کیفیت و قیمت آجیل‌ها می‌پرسم او می‌گوید قیمت آجیل مخلوط بین 10 هزار و 500 تا 13 هزار و 500 تومان است و نسبت به قیمت کیفیت‌ها متفاوت است او می‌گوید که از خرید خود راضی است چرا که کالای با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کرده است.
علیرغم اعلام مسئولان برای عدم عرضه کالای خارجی وقتی در سالن‌های عرضه پوشاک قدم می‌زنم متوجه عرضه برخی کیف و کفش و پوشاک چینی می‌شوم که گویا در روز اول نمایشگاه بهاره از دید بازرسان سازمان بازرگانی استان تهران به دور مانده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد