مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سرگردانی نمایندگی کارفرمایان در مورد تعیین دستمزد سال آینده

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، مطرح کرد:
سرگردانی نمایندگی کارفرمایان در مورد تعیین دستمزد سال آینده
نساجی نیوز: رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران اعلام کرد:با شروع اسفند ماه دغدغه کارگران و امسال علاوه بر دغدغه کارگران نگرانی کارفرمایان آغاز شده است هر دو گروه در انتظار تصمیم شورای عالی کار در مورد وضع دستمزدها در سال 1390 هستند.
محمد مروج حسینی، با اعلام این خبر به «نساجی نیوز» گفت: اهمیت این تصمیم در سال 90 بیشتر به دلیل همراه شدن با افزایش قیمت حامل های انرژی و حذف یارانه هاست، زیرا همه این عوامل باعث افزایش قیمت تمام شده و ناتوانی در رقابت با کالای وارداتی است و بخصوص هنگامی که بخش عمده ای از کالای وارداتی به صورت قاچاق از هزاران کیلومتر مرزهای آبی و خاکی به کشور وارد شده باشد.
وی افزود:در اسفند ماه جاری مشخص نیست نمایندگان کارفرمایان چه کسانی هستند، زیرا بر اساس قانون در شورای عالی کار کسانی از طرف کارفرمایان باید شرکت کنند که به وسیله کانون های کارفرمائی معرفی شده باشند.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری فعالیت کانون عالی کارفرمایان با حکم قضائی متوقف شده و به دلیل عدم تایید انتخابات این کانون به وسیله مجمع عمومی انجمن های شرکت کننده در آن انتخابات، حتی با گذشت چند ماه نمی تواند نماینده خود را معرفی کند.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ادامه داد: عدم تایید این انتخابات به دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی لازم بوده که مورد اعتراض بعضی شرکت کنندگان در آن مجمع بوده و جای تعجب و گله گذاری است که وزارت کار و امور اجتماعی هم با وجود اطلاع از اینگونه بی قانونی ها طی این مدت سکوت کرده و هیچگونه اظهار نظری نمی کند.
مروج افزود: درهر صورت انجمن صنایع نساجی ایران به عنوان تشکلی دیرپا با تعداد قابل توجه بنگاه فعال این بی تصمیمی را بر نمی تابد و انتظار دارد وزارت کار و امور اجتماعی نسبت به مسئله ای با این اهمیت بی تفاوت نماند و به پیشنهاد تشکل های معتبری که خواستار هیأت موسسی برای انتخاب یک تشکل فراگیر کارفرمائی با حضورهمه رشته های خدماتی و صنعتی هستند را پوشش دهد و تسامح به خرج ندهد.
وی گفت: حتی اگر هیأت رئیسه مجمع و وزارت کار به رغم ایرادات قانونی به جریان رأی گیری، این انتخابات را تایید کنند این کانون نماینده کارفرمایان نیست زیرا اولا رعایت آئین نامه ماده 131 در آن نشده و کانون های استانی که استخوان بندی اصلی کانون کارفرمائی هستند در آن شرکت نداشته اند و آنها عمدتا نماینده سه گروه هستند و نمی توانند برای دهها کانون و انجمن سراسری کارفرمائی کشور تصمیم گیری کنند.
وی افزود: بدیهی است ایرادات مطرح شده در مورد انتخابات و محدودیت تعداد انجمن ها و کانونهای شرکت کننده در آن و عدم رعایت آئین نامه ها، چنین موضوعاتی قابل چشم پوشی نیست و اطمینان داریم که وزارت کار و امور اجتماعی نیز به عنوان ناظر بر اینگونه فعالیت ها ارزش و احترام خود را مصروف خطا نمی کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد