UTD
از اولین پیشگامان اختراع ماهیچه‌های مصنوعی هستند که به روش الکتریکی انرژی می‌گیرند. اکتشافات این افراد در این زمینه منجر به صنعتی‌شدن چند محصول در ایالات متحده، ژاپن و سوئد شده است.
برنامه جدید و بلند پروازانه آنها ساخت ماهیچه‌های مصنوعی است که انرژی خود را همانند ماهیچه‌های طبیعی به روش‌های شیمیایی تامین می‌کنند و دارای نیروی بیشتر و انقباضی سریع‌تر نسبت به همتای طبیعی خود می‌باشند. اساس ماهیچه‌های مصنوعی مبتنی بر نیروی الکتریکی، بر استفاده از پلیمرهای هادی و نانولوله‌های کربنی می‌باشد که اولین بار طرح آن توسط محققان این برنامه جدید ارائه شد. نانولوله‌های کربنی کارایی ماهیچه‌های طبیعی را چند صد برابر و طول ماهیچه‌ها را دوبرابر افزایش می‌‌دهند. عضلات پلیمری اگر چه دارای انقباضی معادل ماهیچه‌های طبیعی می‌باشند، امّا دوام و کارآیی بالایی در تبدیل انرژی ندارند. هدف اصلی برنامة سازمان پروژه‌های پیشرفته تحقیقات دفاعی آمریکا حذف این مشکلات و جایگزینی نیروی الکتریکی با نیروی شیمیایی در ماهیچه‌های مصنوعی می‌باشد. منابع تامین انرژی پیشنهادی در مورد ماهیچه‌های مصنوعی در حال حاضر پیل‌های سوختی، خازن‌های پیشرفته و فعال کننده‌های مکانیکی می‌باشند. این ابزارها انرژی زیادی را به انرژی الکتریکی تبدیل و ذخیره می‌کنند و در صورت لزوم برای انجام کارهای مکانیکی استفاده می‌کنند.
از کاربردهای مهم و احتمالی این کاوش ساخت اعضای مصنوعی است که عملکردی شبیه بازوها و پاهای طبیعی دارند و قادر به حرکت دادن و جابه‌جا کردن اجسام می‌باشند، که در صورت نیاز به عنوان جایگزین اندام‌های قطع‌شده و یا ساخت روبات‌ها، مورد استفاده قرار گیرند. اگر چه این اهداف بلندپروازانه هستند ولی با توجه به اینکه در مطالعات آزمایشگاهی ابزارهای کوچکی توسط این افراد ساخته شده‌اند که انرژی شیمیایی را مستقیما به حرکات مکانیکی تبدیل می‌کنند، دست‌یابی به این منظور چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد
این تحقیق اخیراً در مجله معتبر
Science
منتشر شده است