مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سوءمدیریت، ایران پوپلین را درمعرض تعطیلی قرارداده است

افرادسودجو می خواهند شرکتی را که هیچ گونه بدهی معوقه کارگری وغیره را ندارند تعطیل و 318نفر از کارگران آن را از کار بیکار وتنها صنعت نساجی گیلان را نابود کنند.

ایلنا: نماینده کارگران شرکت ایران پوپلین رشت گفت: سومدیریت ،کارخانه ایران پوپلین رشت را درمعرض تعطیلی قرارداده است.
وی درگفت‌وگوبا خبرنگار ایلنا ،اظهارداشت: شرکت ایران پوپلین درمهرماه 1353شمسی با سرمایه ای به مبلغ 20میلیون تومان ودر زمینی به مساحت بیش از249هزار مترمربع تاسیس شد.
این کارگر،خاطرنشان کرد:کارخانه ایران پوپلین دارای بخش‌هایی شامل:ریسندگی،مقدمات وبافندگی،رنگ رزی وتکمیل،کنترل خام وکنترل نهایی ومتراژ درقسمت تولید وتصفیه خانه‌های آب وفاضلاب ،نیروگاه ،دیگ‌های بخار وتولید انرژی،دیگ‌های روغن داغ، کارگاههای تعمیرات ونوسازی واتوماتیک درقسمت فنی وهم چنین دارای سالن های انبار مواداولیه،انبار نخ ،قطعات یدکی،محصول وغیره است.

وی گفت: حال حاضر سهام‌داران این شرکت شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ومدیریت سرمایه گذاری بانک ملی، شرکت سرمایه گذاری بانک ملت، بانک تجارت، شرکت توسعه نگاه پویا متعلق به بانک ملی ایران وسایر افراد با تعدادی سهام جزء هستند.
او میزان تولیدات این کارخانه صنعتی را بالغ بر 500متر پارچه تا آبان ماه سال جاری اعلام ومتذکرشد:خریداران پارچه این کارخانه برای خریداری محصولات با کیفیت آن در صف هستند واز نظر فروش در بازارهای داخلی هیچ گونه مشکلی نداریم.
نماینده کارگران شرکت ایران پوپلین رشت با اشاره به انتخاب مدیرعامل ورییس هیات مدیره این کارخانه صنعتی درحدود 11ماه قبل ،مدعی شد: نظری به عنوان مدیرعامل ونعیمی باعنوان رییس هیات مدیره از سوی بانک ملی ایران آمدند در ابتدای شروع به کار واحد دوزندگی این کارخانه را تعطیل وشبانه چرخهای خیاطی را از ایران پوپلین بیرون بردندواین امر باعث یک سری اصطحکاک های کارگری شد که درنهایت این افراد ازسوی بانک ازکار برکنارشدند.
وی با اظهار تاسف از بازگشت دوباره این مدیران برکنار شده به شرکت؛ گفت: این افرادسودجو می‌خواهند شرکتی را که هیچ گونه بدهی معوقه کارگری وغیره را ندارند تعطیل و 318نفر از کارگران آن را از کار بیکار وتنها صنعت نساجی گیلان را نابود کنند.
این کارگر از برکناری مدیرعامل شرکت ایران پوپلین در سفر ماه جاری ستاد تسهیل واحدهای تولیدی به مسوولیت وزارت صنایع خبر داد وخواستار برکناری فوری رییس هیات مدیره شد تا بحران مصنوعی فعلی بر طرف بشود.
وی استمرار تولید وحفظ نیروهای کار را ازمهمترین خواسته های کارگران این شرکت عنوان کرد ونهایت تشکر وقدردانی خود را از هم کاری استاندار،نمایندگان مجلس درگیلان در مجلس،رییس سازمان صنایع ومعادن وهم چنین مسولان سیاسی واقتصادی برای بقای این واحدصنعتی ابراز داشت.
گفتنی است معاون امور شرکتها شرکت بانک ملی ایران طی نامه ای به استاندار گیلان در هفدهم آذر ماه جاری با اشاره با اینکه شرکت ایران پوپلین یکی از شرکت های بزرگ در گیلان می باشد ،اظهار داشته است:در حال حاضر 318کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستد اما به دلیل بحران حاکم بر صنعت نساجی، شرکت هم اکنون در وضعیت رو به تعطیلی قرار گرفته است.
علی اکبر شکریان در ادامه با اشاره به اینکه در سنوات گذشته علاوه بر افزایش سرمایه گذاری بانک ملی ایران بیش از 100میلیارد ریال  نیز به شرکت ایران پوپلین کمک مالی شده است،خاطر نشان کرد: این مبالغ صرف پرداخت های ضروری به خصوص پرسنلی واصلاح ساختار نیروی انسانی شده تا ازبروز تنش های کارگری جلوگیری بشود
وی تصریح کرده است:  این شرکت که از نوع سهامی عام با بیش از هزاران سهام دار است با مشکل محدود بودن منابع مالی روبروست سهام داران نیز به دلیل نبود توجیه مالی به این شرکت هیچ گونه کمک مالی نکرده‌اند.
وی درپایان برای ادامه فعالیت این شرکت بحرانی خواستار اختصاص مبلغ 2میلیاردتومان برای سرمایه درگردش هم چنین استمهال بدهی های بانکی ،تامین اجتماعی،امور مالیاتی وسایر ادارات دولتی حداقل به مدت یک سال شده است.
پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد