مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی تشکیل شد

 مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز از تشکیل ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش روز ذوشنبه روابط عمومی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، علی جهانگیری در نشست بررسی آیین نامه ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی افزود: با ابلاغ این آیین نامه از سوی استاندار آذربایجان شرقی در روزهای آتی این ستاد فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

 وی، با اشاره به ضرورت تشکیل این ستاد گفت: ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی در راستای کمک به توسعه پایدار ملی و منطقه ای و نیز افزایش ثروت و رفاه عمومی از طریق فعالیت های اقتصادی دانش بنیان و با توجه به پیشرفت سریع صنعت نساجی و پوشاک در سطح جهانی تشکیل شده است.

جهانگیری، بسترسازی برای تولید، ترویج، توسعه و ارتقای دانش در حوزه فناوری های نساجی و پوشاک، حمایت از تجاری سازی و سرمایه گذاری در حوزه این فناوری و ایجاد فضای همکاری و هم افزایی بین ذینفعان و مسئولان مربوطه این صنعت را از جمله اهداف تشکیل این ستاد برشمرد.

نماینده تام الاختیار استاندار در حوزه فناوری، با اشاره به قدمت چندین ساله صنعت نساجی در آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه امروز ما شاهدیم که متخصصان دانشگاهی در این رشته در استان ما انگشت شمار هستند و این نشان می دهد که دانشگاه ها در ارائه رشته های دانشگاهی بدون توجه به نیاز صنعت و بازار عمل کرده اند.

جهانگیری ورود به بحث های تجاری سازی در بخش صنعت نساجی را نیز یادآور شد و افزود: نبود نهادهای رابط بین فناوران و خریداران دانش فنی یکی از معضل های اصلی ما در حال حاضر بوده از این رو ضروری است نهادهایی برای عرضه و تقاضای فناوری با نظام حقوقی مشخص تشکیل شوند.

وی ادامه داد: در بحث نساجی و پوشاک انتظار داریم در آینده با تشکیل فن بازار تخصصی این حوزه نیاز مربوطه در آن فن بازار رفع شود.

در این نشست آیین نامه ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی به تصویب حاضران رسید و سید حسن پروینی/ رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی آذربایجان شرقی/ به عنوان دبیر این ستاد مشخص شد.

*** توسعه صنعت نساجی در گرو گره زدن این بخش به فناوری است

رییس هیئت مدیره انجمن نساجی آذربایجان شرقی گفت: توسعه ایران و توسعه بخشی و از جمله پیشرفت در بخش های نساجی در گرو توجه به فناوری و گره زدن صنعت به فناوری است.

سید حسن پروینی در نشست بررسی آیین نامه ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده در بخش صنعت یکی از مهمترین اهدافی است که ما دنبال می کنیم و این مهم با توجه به فناوری های نو و پیشرفته ممکن خواهد بود.

وی مسئله توزیع در صنعت نساجی را یادآور شد و گفت: عقب مانده ترین بخش صنعت نساجی بحث های توزیع است و دانشگاهیان و متخصصان باید در این بخش نیز ورود پیدا کنند تا بتوانیم راه حل های علمی و منطقی برای برون رفت از این عقب ماندگی را پیدا کنیم.

رییس هیئت مدیره انجمن نساجی آذربایجان شرقی احصای وضعیت موجود نساجی استان در حوزه فناوری را ضروری دانست و ادامه داد: احصای وضعیت موجود ما را در رسیدن به اهدافمان یاری خواهد کرد.

وی تشکیل ستاد توسعه فناوری های نساجی و پوشاک را قدم مثبتی در راستای ارتباط بین صنعتگران و فناوران دانست و افزود: این ارتباط خواهد توانست محرک اصلی در این حوزه صنعت نساجی و پوشاک باشد.

ربع رشیدی به عنوان قدیمی ترین شهرک دانشگاهی ایران و قطب علوم و فنون اسلامی و انسانی در قرون وسطی و به عنوان الگویی بی نظیر از نظام مدیریتی در همه‌ی ابعاد علوم اسلامی و انسانی از بانی دانشمند آن، خواجه رشیدالدین فضل اله همدانی به یادگار مانده و تاثیر به سزایی در اعتلای فرهنگ و تمدن بشری داشته است.

این شهرک دانشگاهی در قرن هشتم هجری قمری، بزرگترین مجموعه ی علمی، آموزشی و فرهنگی آن زمان بود و به همت بانی آن در شرق تبریز پا به عرصه ی وجود نهاد و با جذب دانشمندان، علما، اطبای ممتاز، هنرمندان ماهر، عارفان و اربابان حرف از اقصی نقاط کشور پهناور ایران و جهان، به یک شهر دانشگاهی عظیم و بی نظیر در نوع خود مبدل گشت و فرهنگ و تمدن بشری در قرن چهاردهم میلادی بدون شک مرهون و مدیون این مرکز دانشگاهی بوده است.

با هدف احیاء و حفظ میراث علمی و فرهنگی کشور نام منطقه ویژه علم فناوری آذربایجان شرقی، ربع رشیدی تعیین شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد