مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ویتنام بازار مناسبی برای محصولات ایرانی است

سفیر جمهوری ویتنام گفت: این کشور بازار مناسبی برای محصولات ایرانی است و مزیت های ویتنام نیز می تواند ایران را در پیشبرد اهداف اقتصادی یاری دهد.

 نگون هونگ تاگ شامگاه چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی در اراک افزود: ویتنام در دوره پس از جنگ به دنبال توسعه از طریق شرکای خارجی است و از مزیت های اقتصادی ایران برای همکاری های مشترک استقبال می شود.  وی توضیح داد: ویتنام با وجود اینکه یک پنجم عرصه سرزمینی ایران را دارد ، میزبان 64 میلیون نفر جمعیت است و این مهم به معنای بازار مناسب برای محصولات ایران محسوب می شود.
سفیر وینام خاطرنشان کرد: این کشور نیروی مستعد و ماهر در حوزه های مختلف کاری دارد و در صورت سرمایه گذاری مشترک ، ایران می تواند از سرمایه انسانی ویتنام در پیشبرد اهداف اقتصادی خود بهره ببرد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی دارای فرصت های غنی در حوزه صنعت و کشاورزی است و ظرفیت های ساخت ماشین آلات و ابزارها، مخازن نفت و گاز، برخی محصولات کشاورزی، سنگ ساختمانی و دانش فنی و فناوری از قابلیت هایی است که ویتنام در این حوزه خواهان همکاری مشترک است.
وی توضیح داد: کشور ویتنام نیز در زمینه کفش با کیفیت، برنج، جامه و پوشاک، قهوه و کاکائو و قطعات الکترونیکی مزیت های زیادی دارد که علاوه بر استقبال در تامین نیاز ایران به این کالاها، امکان همکاری مشترک در سرمایه گذاری نیز وجود دارد.
سفیر ویتنام عنوان کرد: ایجاد خانه ایران در ویتنام فرصتی است که باید برای معرفی محصولات و مزیت های اقتصادی دو کشور و آشنایی تجار و بازرگانان از آن ها به بهترین شکل بهره گرفته شود.
وی گفت: کشور ویتنام از نظر اقتصادی با کشورهای مطرح اروپا در ارتباط است و شرایط مناسبی را برای تجار ایرانی فراهم می کند که بتوانند با کیفیت و شرایط مناسب تجارت خود را توسعه دهند.
وی بیان کرد: همکاری ویتنام با کانون های علمی و مراجع تحقیقاتی ایران و استان مرکزی یکی از موضوعات مد نظر است و از برنامه های موثر در این بخش نیز استقبال می شود.
سفیر ویتنام توضیح داد: کشورش با توجه به شرایط آب و هوایی خاص نیازمند سنگ تزئینی و بنا با استقامت بالا است و در تحقیقات اولیه مشخص شده که سنگ های تولیدی شهرستان محلات استان مرکزی از کیفیت بالایی برخوردار است.
مدیرکل دفتر اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: نمایشگاه صنعت کشور در اراک فرصت مناسبی بود تا سفیر ویتنام و هیات همراه با کیفیت و گستردگی ظرفیت های صنعتی و معدنی ایران و استان مرکزی بهتر آشنا شوند.
محمود نعمتی افزود: استان مرکزی با جمعیت حدود یک میلیون و 500 هزار نفر قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و بر اساس آمار سال 93، نرخ بیکاری این استان هفت درصد و نرخ تورم آن یازده و 89 درصد بوده است.
وی بیان کرد: سرانه درآمد سالانه استان مرکزی پنج میلیون و 500 هزار ریال است و هم اکنون 32 واحد فعال با سرمایه گذاری خارجی در این استان فعالیت دارند.
وی عنوان کرد: ارزش صادرات غیرنفتی استان مرکزی در سال گذشته یک میلیارد و سه دهم میلیون دلار بود و این استان به 48 کشور جهان که عمده آن ها آسیایی هستند، صادرات دارد.
مدیرکل دفتر اقتصادی و امور بین الملل استانداری مرکزی بیان کرد: بخش کشاورزی استان مرکزی نیز مزیت های متعددی دارد و این استان در تولید گندم رتبه هشتم، جو رتبه پنجم، دانه های روغنی رتبه ششم، لوبیا و حبوبات رتبه سوم، گل های شاخه بریده رتبه دوم تولید ایران را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان در صنایع نفت و گاز، آلومینیم، شیشه، پروفیل، قطعات خودروسازی، ماشین آلات راه سازی و کشاورزی، خودروهای ریلی و ده ها رشته مهم صنعتی دیگر قطب مادر است و علاوه بر تامین نیاز داخل در حوزه صادرات فعال است.
محمدرضا حاجی پور افزود: زمینه های گسترده همکاری صنعتی، معدنی و فناوری اطلاعات بین واحدهای مستقر در استان مرکزی با ویتنام وجود دارد و بستر سرمایه گذاری های مشترک نیز مهیا است.
وی بیان کرد: ویتنام کشوری در حال توسعه است که استان مرکزی و ایران می توانند با سرمایه گذاری مشترک در پروژه های آن، بستر استفاده مطلوب دو جانبه را در امور اقتصادی مهیا کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: سنگ تزئینی محلات با کیفیت برجسته از مزیت هایی است که می تواند نیاز ویتنام را در ساخت و سازها با زیباترین شکل پاسخگو باشد.
حاجی پور افزود: درحال حاضر 200 واحد سنگبری و 150 واحد معدن فعال در استان مرکزی وجود دارد و توان بالایی در صادرات سنگ های فرآوری شده با کیفیت برتر از این استان فراهم است.
وی توضیح داد: سنگ محلات شهرت جهانی دارد و سالانه حدود دو میلیون و 500 هزار تن سنگ تزئینی ساختمانی از معادن این منطقه استحصال می شود که یک میلیون و 300 هزار تن آن در 300 واحد سنگبری فراوری می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی توضیح داد: تولید سالانه سنگ فراوری شده تزئینی ساختمان در محلات 13 میلیون متر مربع است که 20 درصد ان دارای برند است و آمادگی برای صادرات آن وجود دارد.
معاون دانشگاه صنعتی اراک نیز در این نشست گفت: استان مرکزی در حوزه صنایع دستی و فرش نیز مزیت های زیادی دارد و علاوه بر آن آمادگی کامل برای توسعه روابط علمی و دانشگاهی این منطقه با ویتنام وجود دارد.
محمد کریم الدینی افزود: انتقال فناوری بین مراکز دانشگاهی و فناوری اطلاعات استان مرکزی و ویتنام و آموزش مشترک با توجه به ظرفیت بالای صنایع فلزی، الکترونیک و برق استان مرکزی می تواند دنبال شود.
مسئول خانه ویتنام در ایران نیز در این نشست گفت: شرایط پساتحریم موقعیت ممتازی است تا ظرفیت های اقتصادی ایران با تقویت روابط تجاری و اقتصادی با سایر کشورها از جمله ویتنام با جدیت دنبال شود.
علی منفرد با بیان اینکه دفتر همکاریهای ایران در ویتنام نیز به زودی ایجاد می شود افزود: ویتنام ظرفیتهای بالایی برای تقویت روابط دوجانبه دارد و ارتباط این کشور با 11 قطب مهم دنیا در حوزه اقتصادی می تواند بستر دسترسی ایران به بازارهای بزرگتر را فراهم کند.
وی اظهار کرد: با خوشه سازی می توان ضعف اطلاع رسانی در حوزه مزیت های ایران را در کشورهای هدف صادراتی حل کرد.
جمهوری ویتنام با مساحت 330 هزار و 363 کیلومتر مربع در قسمت شرقی شبه جزیره هندو چین و در منطقه جنوب شرقی آسیا واقع شده است.
صادرات ویتنام به ایران در 9 ماه سال 2013 معادل 43 میلیون دلار بوده و عمده کالاهای صادراتی به ایران از ویتنام چای، ماشین آلات و ابزارو تجهیزات، بادام هندی، شیلات، قهوه، فلفل سیاه، کائوچو و محصولات فلزی بوده است.
واردات ویتنام از ایران در این مدت نیز 32 میلیون دلار بوده است که عمده آن مواد اولیه، پلاستیک، مشتقات نفتی، ماشین آلات و قطعات بوده است.
ویتنام در حوزه های تلفن برای شبکه های رادیویی و تجهیزات بی سیم، نفت خام، کامپیو4تر، قهوه، کفش های ورزشی ، پردازشگرها، مبدل، مجموعه سیستم های مورد استفاده در حمل و نقل زمینی، هوایی و آبی مزیت صادراتی دارد.
این کشور عمدتا در حوزه قطعات تلفن، روغن های فرآوری نفتی، حافظه مدارها، کنجاله دانه های روغنی واردکننده است.
سفیر جمهوری ویتنام و هیات همراه سفر سه روزه به استان مرکزی را عصر روز سه شنبه آغاز کرده و ضمن شرکت در نمایشگاه سراسری صنعت در اراک از قابلیت های شرکت پتروشیمی شازند، و شرکت انرژی صنعت خاورمیانه بازدید کرده و روزپنجشنبه نیز از قابلیت های چند صنعت دیگر بازدید می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد