مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

آیا تولید فرش دستباف اصفهان به صفر می سد؟

http://rozup.ir/view/2665253/fa233.jpg


نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف استان اصفهان گفت: حذف تعرفه واردات ابریشم نه تنها از قاچاق این کالا جلوگیری می کند بلکه سبب کاهش قیمت آن، اشتغال بافنده، تولید بیشتر و صادرات می شود.
سعید عصاچی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه با وجود درخواست های مکرر برای حذف تعرفه، نه تنها کاهشی رخ نداده بلکه از ۱۵ درصد به ۲۶ درصد نیز افزایش یافته است، اظهار کرد: به عبارتی اشتغال زایی و تولید با این افزایش تعرفه واردات از بین رفته است.
وی افزود: وقتی  برای وارد کردن نخ  ۷۰ دلاری از چین ۲۶ درصد تعرفه پرداخت می شود حدود ۶ میلیون تومان برای یک فرش دستباف ۶ متری فقط تعرفه گمرکی هزینه شده است و با این حساب فرش تولید شده باید به قیمتی فروخته شود که در برگیرنده تمام هزینه های تولید باشد اما وقتی بازاری وجود ندارد پس مجبوریم تولید نکنیم.  ادامه مطلب ...

در کارخانه بافت بلوچ زمینه اشتغالزایی برای 170 نفر ایجاد شد

کارخانه بافت بلوچ یکی از بزرگترین واحد نساجی کشور است/ زمینه اشتغالزایی برای 170 نفر ایجاد شد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه بافت بلوچ به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای نساجی کشور یاد کرد و گفت: این کارخانه نقش مهمی در اشتغال و تولید منسوجات در جنوب شرق کشور داشته است.

به گزارش گیل تکس به نقل از عصرهامون، کارخانه فراگیر بافت بلوچ درحالی سال 55 در شهرستان ایرانشهر راه اندازی شد که در زمان اوج فعالیت حدود 2 هزار و 400 نفر نیرو در آن مشغول به فعالیت بودند. 

ادامه مطلب ...

حکایت برندهای سوخته

تراکتورسازی تبریز را حالا بیشتر، از بازی این تیم و فریادهای تماشاگرانش در استادیوم می‌شناسیم؛ کارخانه‌ای که به یک‌چهارم سال‌های قبل بدل شده و با محصولات به‌فروش‌نرفته منتظر سرنوشت محتوم خود ـ شکست در تولید ـ است. حتی حنجره طرفداران هم انگار دیگر برای گوش مسئولان بی‌صداست. «بیسکوئیت گرجی»، «کاشی ایران»، کاشی «سعدی»، «بینالود»، شرکت «پارس مینو»، و از آن بدتر، «ارج»، «آزمایش»، «داروگر»، «روغن جهان»، «روغن‌نباتی قو»، «نساجی مازندران»، «پارس الکتریک»، «هپکو»، «کفش ملی» و...؛ نشسته‌ایم و ازدست‌شدگان را نظاره می‌کنیم. ما بی‌شک بزرگ‌ترین نظاره‌گران تاریخ خواهیم بود که سرمایه‌‌هایمان را در توفان تحولات به یغما داده‌ایم. حتی برای زنده‌نگه‌داشــتن برندهای نوستالژیک خود کاری انجام ندادیم و میراث‌فرهنگی صنعت کشور را تبدیل به پارکینگ خودروسازان و مجتمع‌های مسکونی کردیم. ما بر سر نام‌های آشنا چه آوردیم؟
 

ادامه مطلب ...

میزان تامین ارز برای واردات و صادرات

http://rozup.ir/view/2665263/arz-1.jpg


بانک مرکزی میزان تامین ارز برای واردات و مجموع فروش ارز حاصل از صادرات را تا پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۱ مهر اعلام کرد.

به گزارش بر این اساس مجموع معاملات فروش ارز حاصل از صادرات از تاریخ ۱۶ مرداد ماه تا پایان معاملات روز ۱۱ مهر در سامانه «نیما» به دو میلیارد و ۸۴۷ میلیون یورو رسیده است.
 

ادامه مطلب ...

تولید پوشاک ورزشی هوشمند با استفاده از فناوری نانو


فناوری نانو توانسته منسوجات را متنوع و کارآمد‌تر کند و این درحالی‌است که این افزایش کارآیی با کاهش هزینه‌های تولید نیز همراه شده است. از خواص جدیدی که از منسوجات با استفاده از فناوری نانو به‌دست آمده است می‌توان به ضدباکتری، ضدبو، لکه‌گریزی و مقاومت بالا در برابر آتش اشاره کرد. با توجه به این مزایا فناوری نانو تاثیر فراوانی در بخش منسوجات ورزشی گذاشته است. 
ادامه مطلب ...

افزایش 6 درصدی اشتغال در واحدهای نساجی مازندران امسال


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که تشدید برخورد با قاچاق و ممنوع شدن واردات پوشاک در دولت دوازدهم، کار و بار واحدهای نساجی این استان را رونق بخشید.
محمد محمدپورعمران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای رسمی، میزان اشتغال در واحدهای نساجی مازندران امسال 6 درصدی بیشتر از سال گذشته شده است.
 
ادامه مطلب ...

نرخ بیکاری در یزد افزایش یافت

امروزه بسیاری از تولید کنندگان پارچه‌های نساجی در یزد زیر بار فشار‌های اقتصادی کمر خم کرده و چاره ایی جز تعطیلی کارگاره‌ها ندارند.

ب چرخه اقتصادی هر کشوری به عواملی مهم از جمله تولیدات ملی آن کشور بستگی دارد که با ایجاد اشتغال و رونق بازارمی تواند از قدرت اقتصادی بهره‌مند شود.

سالهاست که واردات کالای قاچاق تیشه به ریشه تولیدات این مملکت زده و کارگاه‌های  تولیدی ایرانی را به تعطیلی کشانده ، طوریکه اگر بخواهیم وضع اشتغال و بیکاری در کشور حل شود باید  شعار سال یعنی ،حمایت از کالای ایرانی،  بین جامعه فرهنگ سازی شود.
  ادامه مطلب ...

تجدید نظر در لیست کالاهای ممنوع الورود الزامی است



اقلامی که در لیست ممنوع الورود اعلام شده اند شامل کالاهایی نظیر شیرخشک، ماشین آلات کشاورزی، برخی مواد خوراکی، مواد سنجی و پوشاک، چرم و مواد اولیه برای تولید پوشاک و وسایل نقلیه موتوری و ... هستند که در مجموع ارزشی معادل 4 میلیارد دلار از مجموع 59میلیارد دلار واردات کل کشور ( یعنی کمتر از 8درصد) را به خود اختصاص داده اند.
 
ادامه مطلب ...