مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کسادی بازار پوشاک - پوشاک پارسال در بازار امسال!

پایان فصل گرما و شروع پاییز فرصتی برای رونق بازار پوشاک است ولی این روزها خبری از رونق در بازار اصفهان نیست و فقط بازاریان ویترین فروشگاه‌ها را با کمک اجناس سال‌های گذشته پاییزی کرده‌اند. همچنین قیمت بعضی از اجناس مانند کیف و کفش تا چند برابر افزایش یافته و میزان عرضه آن در بازار به نسبت سال‌های گذشته نیز کمتر شده است. به گفته تعدادی از فروشگاه‌داران اکنون موقعیت خوبی برای خرید است، زیرا به زودی قیمت‌ها چند برابر می شود، درنتیجه اگر قصد خرید لباس گرم برای فصل سرما دارید، بهتر است منتظر مد جدید نمانید و زودتر‌ خرید خود را انجام دهید.

 رکود بازار پوشاک اصفهان از یکی دو سال قبل شروع شد و امسال نیز  نوسانات نرخ دلار و کاهش واردات مواد اولیه به بد بودن شرایط اقتصادی دامن زده‌ است. طبق گفته کارشناسان، اگر وضعیت به این نحو ادامه داشته باشد،
به زودی باید شاهد تعطیلی بازار پوشاک اصفهان باشیم.
  
       عرضه پوشاک قدیمی
وضعیت بازار پوشاک با فرارسیدن پاییز هم تغییر چندانی نکرد. این درحالی است که طبق روال همیشگی در مهر ماه مد جدید پوشاک پاییزی در بازار به فروش می‌رسید و با تقاضای بالایی رو‌به‌رو می‌شد  ولی امسال کاسبان اصفهان تمایلی به رونمایی از مد جدید مانتوهای پاییزی ندارند و فقط ویترین فروشگاه‌های خود را با اجناس سال‌های قبل، پر کرده‌اند. در خصوص علت این موضوع باید گفت به دلیل افزایش نرخ ارز، تولیدی‌های پوشاک زیادی در اصفهان تعطیل شده‌اند، از این رو عرضه پوشاک با مد جدید پاییزی به تعویق افتاده است. البته با توجه به رکود بازار طی چند ماه گذشته، فقط تعداد کمی از بازاریان برای خرید اقدام کرده‌اند و مابقی آنها تنها امید به فروش اجناس قدیمی خود دارند.
در ضمن فروشگاه‌های پوشاک آنلاین نیز با اینکه هر سال از همان ابتدای شهریور شروع به عرضه مانتوهای جدید پاییزی می‌کردند و همواره به نسبت بازار فیزیکی، جلوتر بودند ولی امسال خبری از مد جدید در فروشگاه‌های آنلاین  نیست و مدل اجناس آنها نیز مانند بازار فیزیکی، تغییر نکرده‌است.

    کیف و کفش گران‌ترین اجناس بازار
قیمت تمامی اجناس موجود در بازار امسال چند برابر افزایش یافته‌است ولی این گرانی بیشتر در فروشگاه‌های کیف و کفش به چشم می‌خورد. در جست وجوی علت این موضوع مشخص شد که قیمت مواد اولیه کیف و به ویژه کفش، به شدت گران شده‌است تاجایی که تعدادی از کارگاه‌های کیف و کفش مانند تولیدی های پوشاک تعطیل شده‌اند. یکی از بازاریان در این مورد گفت: «سال گذشته قیمت عمده یک جفت کفش اسپرت معمولی بین 30 تا 40هزار تومان بود ولی امسال با اینکه کیفیت اجناس تولیدی کاهش یافته است، برای خرید یک جفت کفش اسپرت باید 60 تا 70هزار تومان هزینه کرد.»همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که یکی دیگر از دلایل وضعیت نابسامان بازار کیف و کفش به اجناس مارک بازمی‌گردد. سال‌های گذشته تقاضا برای کفش‌های اسپرت مارک در بازار اصفهان زیاد بود ولی این روزها به دلیل نوسانات نرخ ارز، پوشاک مارک نیز به شدت گران شده‌است؛ به‌صورتی‌که فروشگاه‌های کیف و کفش مارک با برگزاری حراج نیز موفق به افزایش میزان فروش خود نشده‌اند. در حال حاضر تقاضا برای کیف و کفش در بازار اصفهان بیشتر از میزان عرضه است که همین موضوع در گرانی آنها  تاثیر بسزایی دارد. طبق گفته چند تن از کاسبان به زودی تعداد کفش فروشی‌های اصفهان به دلیل  نداشتن جنس کاهش می یابد. یکی از عمده‌فروشان در این‌باره به اصفهان‌زیبا گفت که بعضی از مواد اولیه کفش مانند کفی در داخل تولید نمی‌شود و کاملا وارداتی است. اگر قرار باشد کفی با دلار 15 هزار تومان وارد شود هر جفت کفش بالاتر از 100 هزار تومان قیمت‌گذاری خواهد شد.

       امروز بهترین زمان برای خرید
فروشگاه‌های زیادی عرضه لباس‌های پاییزی را شروع کرده‌اند و تا یکی دو هفته آینده نیز سایر مراکز فروش به جمع آنها می‌پیوندند. پوشاک فعلی مغازه‌ها خرید سال‌های گذشته است، با وجود این خرید این دسته از پوشاک معقول تر است چرا که با عرضه مد جدید، قیمت‌ها نیز بسیار گران خواهند‌شد. امروز بازاریان اصفهان همان اجناس باقی‌مانده از فصل قبل را یا با همان قیمت قبلی و یا با اندکی افزایش درون ویترین فروشگاه خود قرار داده‌اند ولی پوشاکی که به تازگی وارد‌کشور شده‌است احتمالا سه برابر قیمت‌ بیشتری داشته‌باشد.قیمت یک کاپشن معمولی از کشور چین حدود 20 دلار بود که با در نظر گرفتن سود عمده‌  و خرده‌ فروش با قیمتی بین 100 تا 200 هزار تومان وارد می‌شد ولی امروز برای وارد ‌کردن همین کاپشن 20 دلاری باید حداقل 300 هزار تومان هزینه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد