مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برخی قوانین اجازه بزرگ شدن به تولیدکنندگان داخلی را نمی‌دهند

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه در سال‌های گذشته تولیدکنندگان پوشاک نمی‌خواستند دیده شوند، گفت: برخی قوانین اجازه بزرگ شدن به تولیدکنندگان داخلی را نمی‌دهند.
سعید جلالی قدیری  درباره چرایی استفاده از برند خارجی در پوشاک تولید داخل اظهار کرد: این موضوع به فرهنگ مصرف بر می‌گردد که روندی است که طی سال‌های متمادی به وجود آمده است.
  
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران افزود: طی یک دوره‌ای کشور در پوشاک، نساجی و کفش دارای برند‌های معتبر بود اما، در حال حاضر به دلیل واگذاری مدیریت آن‌ها به بخش دولتی دیگر این برند‌ها وجود ندارند و کارخانه‌های بزرگ ورشکست شدند و ابهت این کارخانه‌های بزرگ در ذهن مردم از بین رفت.

وی گفت: با دست خودمان برند‌های بزرگ داخلی را از بین بردیم اما، بخش خصوصی در همان حالت در حال فعالیت است و کار‌های بزرگی انجام می‌دهند اما، با مشکلاتی روبه رو هستند.

قدیری یکی از مشکلات در این زمینه را در بعد قوانین و مقررات عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که یک برندی در حال بزرگ شدن است از سازمان‌های مختلف از جمله دارایی، تامین اجتماعی وارد می‌شوند و به دنبال درآمد هستند و مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه ایجاد برند هزینه زا است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این بود که در سال‌های گذشته تولیدکنندگان پوشاک ما نمی‌خواستند دیده شوند به دلیل اینکه ممکن بود فشار‌هایی به آن‌ها وارد شود و هزینه‌های آن‌ها را افزایش دهد، تا زمانی که زیرساخت‌ها را آماده نکنیم بحث برند شکل نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: برخی قوانین داخلی اجازه نمی‌دهند که تولیدکنندگان به سمت برندینگ و بزرگ شدن پیش بروند.

قدیری با بیان اینکه زمانی که صحبت از برند می‌شود نباید ذهن ما به سمت برند‌های لاکچری برود، گفت: برند‌های لاکچری ۱۰ تا ۱۵ درصد بازار یک محصول را به خود اختصاص می‌دهند و مابقی سهم سایر برند‌ها است، فرهنگ سازی از سوی رسانه‌ها در این زمینه مهم است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یکی دیگر از موضوعات مهم در این زمینه را عوض شدن سلیقه مردم طی سال‌های گذشته عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد مال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ سلایق مردم را تغییر داد و از طرفی موجب شده بازار را به دلیل نداشتن برنامه ریزی از دست بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی به دلیل اینکه حجم بسیاری از پوشاک‌ها به صورت قاچاق وارد کشور شد و در فروشگاه‌های بزرگ با اسامی آن‌ها و حتی با برند‌های مطرح تقلبی به فروش رفت و این موارد موجب شد شرکت‌های بزرگ داخلی نتوانند در این حوزه وارد شوند، البته کار‌هایی در این زمینه در حال انجام شدن است که تا زمانی که قوانین و مقررات ما در این زمینه تسهیل نشوند این موضوع ادامه خواهد داشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
Baran چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 12:33 ب.ظ http://haftaflakblue.blogsky.com/

درود بر شما
موفق و موید باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد