مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برتری آدیداس بر نایک در جام جهانی ۲۰۱۸

در سال های اخیر رقابت تنگاتنگی میان دو غول تهیه و تولید پوشاک و لوازم ورزشی آدیداس آلمان و نایک آمریکا وجود داشته و این رقابت در جام های جهانی به اوج خود می رسد.
شرکت آلمانی آدیداس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه لباس ۱۲ تیم را تهیه کرده در حالی که رقیب آمریکایی اش تهیه لباس ۱۰ تیم را بر عهده داشته است. به این ترتیب قبل از شروع جام جهانی روسیه آدیداس می تواند خود را پیروز این نبرد بداند.
  
با این حال، برند آلمانی، که حامی رسمی مسابقات نیز است، انتظار می رود که تنها سود مالی محدودی داشته باشد، زیرا این مسابقات امسال جام جهانی در روسیه، جایی که اقتصاد آن رو به افول است،برگزار خواهد شد.

کاسپر روستس، مدیر اجرایی آدیداس در این ماه گفت: "مسابقات جام جهانی در روسیه در مقایسه با چهار سال پیش در برزیل ، فرصت های مالی کمتری فراهم می کند.وی افزود: "در عین حال، ما به مسابقات امیدوار هستیم. این یک روش فوق العاده برای مطرح کردن برند مان در سطح جهانی است."
پس از آخرین مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۱۴، فروش محصولات آدیداس به سرعت در زمینه های دیگر غیر از فوتبال رشد داشت، از جمله سرمایه گذاری بر تقاضای پررونق برای کفش های بسکتبال و کفش های دو ومیدانی Boost که نایک را به ویژه در بازار ایالات متحده کنار زد.

با این وجود، فوتبال برای وجهه این برند آلمانی همچنان مهم است ، این شرکت از سال ۱۹۷۰ توپ مسابقات جام جهانی را تامین کرده است و تا ۲۰۳۰ قراردادی برای حمایت مالی (اسپانسرینگ) از این رویداد معتبر دارد.

همچنین آدیداس هفته گذشته اعلام کرد که مشارکت خود را با لیگ قهرمانان اروپا تا سال ۲۰۲۱ تمدید خواهد کرد.پس از آنکه نایک در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، برای اولین بار تهیه لباس تیم های زیادتری را بر عهده گرفت، آدیداس جایگاه خود را پس گرفت و در سال جاری تهیه پوشاک ۱۲ تیم از ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی شامل از جمله تیم های قدرتمندی مانند آلمان و اسپانیا و روسیه میزبان را در دست گرفت.
نایک که فقط سال ۱۹۹۴ در جام جهانی ایالات متحده به شدت در فوتبال مشارکت کرد، در حال حاضر پیراهن ۱۰ کشور، از جمله برزیل، فرانسه و انگلیس را تامین کرده است.

شرکت پومای آلمان هم با حمایت مالی از ۴ تیم در رتبه سوم قرار دارد. این در حالی است که پوما در جام جهانی برزیل  اسپانسر ۸ تیم  بود.

نایک پیش بینی می کند ۶۰ درصد از تمام بازیکنانی که راهی روسیه می شوند  کفش های این شرکت را بپوشند، از جمله تقریبا نیمی از تیم آلمان و اسپانیا و سه چهارم روس ها، اگرچه آنها پیراهن آدیداس را خواهند پوشید.

در این میان بازیکنان ایران استثناء هستند. نایک می گوید هیچ یک از بازیکنان این کشور کفش های آنها را نخواهند پوشید، در حالی که آدیداس لباس های این تیم را ارائه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد