مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نامه کارگران ایران پوپلین خطاب به مسئولان گیلانی

بیش از هزار و ۴۰۰ کارگر شاغل و بازنشسته کارخانه ایران پوپلین رشت در نامه‌ای خطاب به مسئولان استانی خواستار پیگیری فروش ۴۸ دستگاه ابزار کار کارگران این واحد نساجی به یک تاجر پاکستانی شدند.
کارگران شاغل و بازنشسته شرکت ایران پوپلین که در عین حال ۱۱۶۱ نفر از آنها بازنشستگان سهامدار این واحد تولیدی هستند؛ در این نامه؛ تصمیم کارفرما را (برای فروش ماشین‌الات کارخانه) غیرکارسناسی و عجولانه دانسته و گفته‌اند این اقدام کارفرما عملا با شعار سال «حمایت از کالای ایزانی و کارگر ایرانی» منطبق نیست و برخلاف مصوبه شورای تامین استان گیلان است.
   
متن کامل نامه کارگران شاغل و بازنشسته ایران پولین رشت به شرح زیر است:
 
ما سهامداران شرکت ایران پوپلین رشت (۱۱۶۱ نفر) و جمعی از کارگران شاغل در آن شرکت (۲۹۵ نفر) نسبت به فروش ۴۸ دستگاه بافندگی این شرکت که روز گذشته مورخه ۹۷/۲/۳۱ (روز گذشته) توسط مدیران فعلی شرکت ایران پوپلین (بالاخص عباسعلی حضرتی مدیر غیربومی که اهل کاشان است و به تازگی به عضویت هئیت مدیره این شرکت درآمده) و با مساعدت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان انجام پذیرفت، نگران بوده و این عمل را کاملا"غیرکارشناسی و تصمیم عجولانه دانسته و منطبق با سال حمایت از کالای داخلی و تولید ملی ندانسته و برخلاف مصوبه شورای تامین استان گیلان که در سال ۸۸ عدم فروش ماشین‌آلات نساجی شرکت ایران پوپلین را مصوب کرده بود، می‌دانیم و از آن مقامات ارجمند ارشد استان درخواست مساعدت ویژه وپیگیری حقوقی چگونگی فروش ماشین‌آلات شرکت (۴۸ دستگاه بافندگی) ایران پوپلین رشت را داریم.
 
سوال مهم:
 
اگر به قول آقایان که دستگاه‌های بافندگی قابل فروش، مستهلک بوده پس چطور برای کارگر بافنده پاکستانی کاربرد دارد اما برای کارگر گیلانی فرسوده بوده است؟!
 
همین آقایان دستگاه‌های دوزندگی را که تازه ۶ ماه از آک بودن درآمده بود با قیچی کردن پریز برق آن، ۸۷ دستگاه چرخ خیاطی صنعتی را که روزی با صادرات آن کل هزینه ایران پوپلین را تامین می‌کرد با قیمت بسیار ناچیز فروختند و دوزندگی را با ۱۰۰ نفر پرسنل نابود و به بیمه بیکاری ارجاع دادند. آیا ابزاری جایگزین آنها شد؟ ترانس برق و ژنراتور کارخانه که همین چندماه قبل فروخته شد، جایگزینی  برای آن احیا شد؟!
 
پس خواهشا" شعور سهامداران و کارگران زحمتکش شاغل در شرکت را مورد اهانت قرار ندهند و با صراحت بگویند چون علنا" نمی‌توانند کارخانه را به تعطیلی بکشانند با خروج اموال شرکت سعی در نابودی آن و زمین آن بر اتوبان جاده تهران؛ نقشه‌ای برای رسیدن به اهداف غیر از تولید و اشتغال آنان نیست؟!
 
آیا به اندازه کافی و وافی در گیلان فروش اموال شرکت‌ها تجربه‌ای بیش نبود که مجددا"سوژه‌ای نو برای رسانه‌های بیگانه با فروش دستگاه‌های بافندگی (ایران پوپلین) ارسال کنیم؟!
 
ما سهامدارانِ جزء بخش کارگری ایران پوپلین که روزی زمان پیروزی انقلاب کارخانه را با فانوس در خط تولید هدایت نمودیم و بیش از ۱۵۰۰ پرسنل داشت و دیگر کارگران آن، این عمل نسنجیده مدیریت... شرکت ایران پوپلین  را به شدت محکوم نموده و پیگیر مطالبات ازدست رفته خود می‌باشیم.
 
گفتنی است پیش از این میرآقایی (معاون امور مالی و اداری کارخانه پوپلین رشت) در خصوص فروش ۴۸ دستگاه از ماشین‌آلات این واحد تولید گفته بود؛ این اقدام به دنبال تامین منابع مالی شرکت انجام شده و اقلام فروخته شده مازاد و مستهلک است و مجوز فروش آنها نیز از مسئولان مربوطه اخذ شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد