مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پاک کردن لکه عرق از روی لباس با ۸ ترفند ساده

لکه عرق روی لباس مخصوصا در تابستان یکی از بدترین و سرسخت‌ترین لکه‌ها است. در این مطلب راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید لکه عرق را از روی لباس‌تان پاک کنید. این راه حل‌ها واقعاً جواب داده‌اند. شما می‌توانید برای اطمینان، این راه حل‌ها را بر روی یک تکه پارچه امتحان کنید.
  
پاک کردن لکه عرق با آسپرین

قبل از اینکه همه امیدتان را از لباس سفیدی که با عرق بدن زرد شده است از دست دهید، این روش را امتحان کنید. پودر درون دو کپسول آسپرین را در نصف فنجان آب گرم حل کنید و لکه‌های زرد را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در محلول بگذارید.

پاک کردن لکه عرق با مایع ظرفشویی

به نسبت یک به ۲ از مایع ظرفشویی و آب اکسیژنه ترکیب کنید و لباس را به مدت یک ساعت در محلول قرار دهید.

از بین بردن لکه عرق با نمک

نمک جادویی برای پاک کردن لکه‌های زرد عرق بدن بر روی لباس‌ها دارد. ۴ قاشق غذاخوری نمک را در یک لیتر آب داغ حل کنید و با استفاده از اسفنج روی لکه‌ها آنقدر بمالید تا لکه‌ها محو شوند.

پاک کردن لکه عرق با لیمو

از هزینه‌های بالای خشک شویی برای پاک کردن این لکه‌ها دوری کنید. لکه‌های زرد عرق به راحتی با محلول مساوی آبلیمو و آب از بین می‌رود.

پاک کردن لکه عرق با سرکه

چند قطره سرکه مستقیماً بر روی لکه‌های زرد بریزید و بگذارید کاملاً سرکه به خورد لباس برود. سپس آن‌را بشوئید. همچنین می‌توانید لکه‌های عطر بروی لباس‌هایتان را با این روش از بین ببرید.

پاک کردن لکه عرق با بکینگ پودر

یک خمیر با ۴ قاشق غذاخوری بکینگ پودر با ۱/۴ فنجان آب گرم درست کنید. خمیر را روی لکه‌های زرد عرق لباس قرار دهید و بگذارید کاملاً به خورد لباس برود، در حدود ۲ ساعت بعد وقتی که خمیر خشک شد، لباس را آبکشی کنید. برای یقه لباس بهتر است موقع شستشو مقداری سرکه به آب آن اضافه کنید.

پاک کردن لکه عرق با آمونیاک

لکه‌های عرق، خون و یا ادرار را می‌توان با محلول نسبتاً قوی آمونیاک و آب از بین برد. لکه‌ها را با محلول آمونیاک مالش دهید و سپس آبکشی کنید.

پاک کردن لکه عرق با آب سرد

لکه‌های عرق را زیر آب سرد قرار دهید و به ملایمت آن را بمالید. اگر لباستان در آستانه زرد شدن لکه‌های عرق است از آب گرم برای شستن استفاده نکنید، چون باعث تثبیت لکه‌ها می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد