مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

چرا لباس های نو را قبل از استفاده باید بشویید؟

اغلب مردم زمانی که لباسی می خرند به مواد به کار رفته در آن فکر می کنند، مواد شیمیایی که ممکن است از کشور دیگری وارد شده باشند و به پوست آسیب برسانند. لباس های نو به ظاهر تمیز و عاری از هر گونه میکروبی هستند ولی در واقع یک محیط مناسب برای رشد بسیاری از موجودات ریز از جمله شپش هستند.

شپش هایی که ممکن است به صورت معمولی به چشم نیایند ولی در تار و پود لباس نفوذ کرده اند. بنابراین شستن لباس های تازه خریداری شده پیش از پوشیدن ضروری است، گاهی حتی یک بار شستن برای از بین بردن کلیه آلودگی های لباس کفایت نمی کند باید آن را چندین بار با دقت شست و مقابل آفتاب خشک کرد.
   
رنگ و فرمالدهید(گازی تند با بوی زننده) دو مقصر اصلی حساسیت های افراد به لباس هستند. اکثر پارچه های مصنوعی با آزوآنیلین رنگ می شوند که می تواند باعث به واکنش های شدید پوستی به یکسری سموم موجود در لباس شود.

در نتیجه وجود این ترکیب شیمیایی پوست فرد ملتهب و خشک می شود و گاهی شروع به خارش می کند. بنابراین ممکن است بعد از یک بار پوشیدن لباس جدیدی در نواحی حساس بدن که سریع تر می کنند مانند گردن، ران ها ، زیر بغل و کمر احساس سوزش و قرمزی داشته باشید. مشکلی آزار دهنده که در بسیاری موارد با شستن دقیق لباس پیش از پوشیدن حل می شود، بنابراین از این به بعد گول ظاهر نو لباس را نخورید!
 
*حتما قبل از پوشیدن لباس های نو آنها را بشویید
 
محققان می گویند روی پارچه لباس های نو مواد شیمیایی وجود دارد که در روند تولید به وجود آمده است. این مواد می تواند موجب تحریک پوست شما یا بروز واکنش های حساسیتی و اگزما شود. مثلا به پارچه فرمالدئید می زنند تا قارچ نزند و چروک نشود.
 
از طرف دیگر قبل از این که شما لباس را بخرید، افراد زیادی ممکن است در فروشگاه آن را برای امتحان کردن پوشیده باشند و از این طریق بیماری های پوستی مختلفی می تواند به شما منتقل شود که از میان آن ها می توان به انتقال شپش و گال و بیماری های قارچی اشاره کرد.
 
فکر نکنید اگر لباس را به صورت آنلاین خریده اید لباس تمیز است. در روند تولید تا توزیع و تا زمانی که لباس به دست شما می رسد افراد مختلفی لباس را لمس کرده و با آن تماس داشته اند و این می تواند موجب آلوده شدن لباس هم از لحاظ شیمیایی و هم بیولوژیک شود. توصیه می شود تمام لباس هایی را که به تازگی خریده اید قبل از این که برای اولین بار بپوشید، حتما بشویید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد