تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه


Google

در گیل تکس
در کل اینترنت


با مدیر سایت آنلاین گفتگو کنید




مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1396

یک طراح لباس معتقد است که جشنواره مد و لباس فجر می‌تواند فرصتی برای تعامل طراحان با یکدیگر، تولیدکنندگان و اصحاب رسانه باشد اما جشنواره چنین فرصتی را فراهم نمی‌آورد.

سعیده آریان از فعالان حوزه طراحی مدولباس در گفتگو با خبرنگار مهر، مهم‌ترین رسالت جشنواره مد و لباس فجر را برقراری ارتباط میان فعالان این حوزه دانست و گفت: جشنواره می‌تواند فرصتی برای تعامل طراحان با یکدیگر باشد تا با هم تبادل نظر کنند و با سبک و سیاق کار یکدیگر آشنا شوند. از سوی دیگر بهانه‌ای است تا طراحان لباس، تولیدکنندگان را بشناسند و به این ترتیب به شناخت کلی از بازار و سلیقه مخاطب عام دست پیدا کنند.
  
به گفته این طراح لباس، جشنواره مد و لباس فجر می‌تواند پل ارتباطی میان فعالان این حوزه و اصحاب رسانه باشد. به عبارتی جشنواره می‌تواند فضایی را فراهم بیاورد تا هم طرح‌های جدید معرفی شوند و مجال بیشتر و بهتری برای طراحان فراهم شود و هم ارتباط میان تولیدکنندگان و طراحان را فراهم آورد. از سوی دیگر جشنواره فرصتی است تا طراحان و تولیدکنندگان به رسانه‌ها معرفی شوند.

آریان به طرح‌های ارائه شده در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر اشاره و بیان کرد: من لباس‌ها را دیدم. واقعیت این که بسیاری از طرح‌ها قابل استفاده نیستند و باید از آن‌ها در مراسم خاص استفاده شود. برای مثال، از این لباس‌ها در تئاتر، کنسرت و مراسم این چنین می‌توان استفاده کرد اما همه آدم‌ها مدلینگ نیستند و این طرح‌ها به کار کسی که می‌خواهد در یک مهمانی معمولی شرکت کند یا در سطح شهر رفت و آمد داشته باشد نمی آید.

او با اشاره به فاصله میان طراحان و تولیدکنندگان گفت: طراحان لباس، دلشان می‌خواهد طرحی که ارائه می‌کنند، هنری باشد؛ اما تولیدکنندگان به فروش بیشتر فکر می‌کنند و ترجیح می‌دهند به جای آن که پولی را در اختیار طراح بگذارند از ژورنال بهره ببرند. در صورتی که من طراح، دلم می خواهد لباسی را طراحی کنم که کمتر کسی، ان را بر تن می‌کند و به قول معروف خاص تر و محدودتر است. از این رو بسیاری از ما طراحان دلمان نمی‌خواهد کارهامان به تولید انبوه برسدو همین مساله موجب می شود هر کدام مزون‌های شخصی خود را داشته باشیم.

آریان در ادامه بیان کرد: ما می‌توانیم حد میانه‌ای را در نظر بگیریم یعنی طرح‌هایی ارائه کنیم که نه خیلی بازاری باشند و نه خیلی هنری و برای رسیدن به این هدف طراحان می‌توانند با یک تولیدکننده خاص ارتباط داشته باشند و کارها و طرح هاشان را در یک فروشگاه خاص به نمایش بگذارند اما ماجرا این است که در فروشگاه های بزرگ، فضایی برای برندهای ایرانی وجود ندارد. 

به گفته این طراح لباس، طراحی، شناخت آناتومی بدن و ترکیب رنگ ها با یکدیگر است و جشنواره مد و لباس فجر می تواند این امکان را فراهم بیاورد که طراحان حرفه ای کنار هم جمع شوند و با یکدیگر تبادل نظر کنند اما کسانی که در این جشنواره شرکت می کنند، به نظر نمی آید آدم های جدی این حوزه باشند چراکه طرح خاصی در این جشنواره ارائه نمی شود.





کانال تلگرام تاروپود | تبلیغات در سایت


لطفا به این مطلب امتیاز دهید
ارسال توسط مدیر
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پیوند های روزانه
تبلیغات
بنرها
شرکت نانورادبهان

تبلیغ در گیل تکس

پرشین هالیدی دانلود دیکشنری تخصصی نساجی مخصوص موبایل