gdl.rozblog.com
X
تبلیغات
رایتل

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه


Google

در گیل تکس
در کل اینترنت


با مدیر سایت آنلاین گفتگو کنید




مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1396

فروشندگی لباس یکی از سخت ترین کسب و کارهاست. معضلات یک فروشگاه لباس کمی پیچیده تر از فروشگاه های دیگر است. تغییر فصل، تغییر مد ، ناقصی سایز و رنگ‌بندی ، تفاوت سلیقه‌ها و عواملی از این دست  بر پیچیدگی ها اضافه می‌کند . بماند که اولین تاثیر رکود روی این فعالیت خود را نشان می  دهد . ولی به هر حال راهی‌است که یک فروشنده انتخاب کرده و برای موفقیت ، باید در این راه استوار بماند.به گزارش روچی، در ادامه یک سری نکات مهم برای فروشندگان لباس آورده ایم که می تواند در بهبود فعالیت و موفقیت در این مسیر کمک کند.
  
   اطلاعات و دانش نسبت به پوشاکی که می‌فروشید
اگر از لباسی که می فروشید اطلاعات و دانش کمی دارید ، توصیه می کنم کمی تغییر روش دهید. دانستن اطلاعات پایه مانند سایز و جنس و مدل برای یک فروشنده کافی نیست . باید کمی وارد جزئیات شوید و در مورد حوزه  فروشتان تحقیقات بیشتری انجام دهید.این اطلاعات و دانش در مرور زمان هم به فروش شما و هم به پیشرفت شما کمک می کند . شاید در نگاه اول دانستن خواص الیاف تشکیل دهنده  یا نحوه  تولید یک پوشاک  امری بیهوده باشد؛ ولی طبق تجربه افرادی که از فروشندگی توانسته اند کسب و کار حرفه‌ای راه اندازی کنند ، این یک امر ضروری است و هر چه دانش شما فراتر می رود ، راه های بیشتری به روی شما گشوده می شود.
  تامین محصولاتتان را متفاوت تر کنید
بسیاری از فروشندگان لباس ، محصولات خود را از بنک داری ها و عمده فروشان تامین می کنند. این کار مسلما درست است و هیچ اشکالی در آن نیست؛ ولی می توان تغییری در این کار ایجاد کرد و راه های دیگر را نیز آزمایش کرد. یکی از این راه ها ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان لباس است . عمده فروشان طبق سلیقه خود کالاهای تولید کنندگان را انتخاب کرده و با احتساب سود به فروش آن می  پردازند. با کمی حوصله می توان تولیدکنندگان را یافت و به طور مستقیم پوشاک فروشگاه را تامین کرد. این کار شاید کمی سختی داشته باشد؛  ولی مزایای خوبی هم دارد. در این کار دست شما در انتخاب محصول بازتر می‌شود ، قیمت ها کمتر دستخوش تغییر شده ، با سیر تولید آشنا می شوید و مزایای بی شمار دیگر.
 سود کم، فروش بیشتر تنها یک شعار نیست
این سخن را زیاد شنیده اید : سود کمتر ، فروش بیشتر . ولی آیا روی آن تامل کافی داشته اید؟ خیلی از فروشندگانی که سود ۱۵۰ درصد را سود کم می دانند و هزینه ها را بهانه می کنند سخنشان این است که کمتر از این سود برایمان به صرفه نیست . البته در بعضی مواقع حق دارند. چون تامین اجاره بها و هزینه های جانبی امری مشکل است. اما تا جایی که به چشم دیده ام اکثر این فروشگاه‌ها به جایی نرسیده  یا با شکست مواجه شدند یا اینکه پیشرفتی در کارشان حاصل نشده. اما یک سود مناسب چگونه است؟ با مخارج چه باید کرد؟ زمانی به پاسخ این سوالات خواهید رسید که این راه را مورد آزمایش قرار دهید. کمی زمان می برد؛  ولی نتیجه  آن حتمی‌است.
 کیفیت را فدای رقابت نکنید
تقریبا همگی با این جمله معروف آشنا هستیم : (جنس خوب روی زمین نمی ماند ) به جرئت می توان گفت که از جمله های ناب در این کار است. این مثلی است که از قدیم تا به امروز کاربرد داشته و اگر کسی به آن جامع عمل بپوشاند خواهد دید که در رکود بازار نیز می‌تواند کاسبی مناسبی داشته باشد. کیفیت می تواند ضامنی برای یک فروشگاه و یک راه تبلیغ برای آن باشد.درست است که رقابت امری مهم برای یک فروشگاه است؛  ولی کیفیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. مرغوبیت یک لباس ، باعث می شود که نام فروشگاه بر سر زبان ها بیفتد و موقعیت مناسبی را برای فروشنده ایجاد کند.
  مشتری را معذب نکنید
برخی از فروشندگان خیال می کنند که با دوره کردن مشتری می‌توانند فروش خود را بالاببرند. البته شاید برخی از مشتری ها را که خجالتی هستند ، راضی به خرید کنند؛ ولی دیگر خبری از مشتری ثابت نیست و  اکثر مشتری ها قبل از بازدید از تمامی کالاها پا به فرار می گذارند. البته اشتباه نکنید ، راهنمایی و ایجاد حس خوب با کلمات مناسب خیلی با این بحث فرق دارد. معذب کردن مشتری یعنی ایجاد الزام برای خرید و بیش از اندازه سخنوری کردن.

     چینش و ظاهر فروشگاهتان
سعی کنید در چینش فروشگاهتان دقت کافی داشته باشید و از افراد با تجربه مشورت بگیرید. چینش یک فروشگاه از اولویت هایی است که تاثیر زیادی روی فروش می گذارد. استفاده از متد های روانشناسی می تواند کمک شایانی به این کار کند. نکته زیر هم می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

  خود را جای مشتری بگذارید
اگر می خواهید فروشنده  کاملی باشید ، کافی است خود را جای مشتری فرض کنید . زمانی که وارد یک فروشگاه می شوید چه مواردی نظر شما را جلب می کند ؟دوست دارید فروشنده چطور با شما رفتار کند ؟ چه نوع چینشی به شما در انتخابتان کمک می کند؟ البته پاسخ  این سوالات در مردان و زنان همیشه مشترک نیست و توصیه می شود از جنس مخالفتان هم این سوالات را بپرسید .

      با خلاقیت ، چند قدم جلوتر باشید
شما نیز اگر به فروشگاهی مراجعه کنید و ابتکار جالبی در فروشگاه مشاهده کنید ، شک نکنید نام فروشگاه در ذهن شما حک خواهد شد و در خرید بعدی ، اولین جایی که به ذهنتان برای خرید خطور کند ، همان فروشگاه است. پس با خلاقیت، دو هیچ جلو خواهید افتاد. کافی است با خود خلوت کرده و از هوش سرشار خود ایده های جدید را استخراج کنید. ما نیز در مطلب ایده هایی برای فروشگاه، به چند ایده ساده اشاره کرده ایم.اینها مواردی اندک از نکات بی شمار برای( فروشندگان لباس) است و عمل به آنـها مـوجب می شود در این راه پـیشرفـت کنید. ممکن است بسیاری از این نکات را عملی کرده باشید؛ ولی نتیجه  مطلوب را نگرفته باشید، توصیه می کنیم روی خواسته خود پافشاری کنید ، کار نشد ندارد. موارد ذکر شده برگرفته از سخنان فروشندگان پوشاک موفق و چکیده  مختصر تجربیات آنهاست. امیدوارم در راهی که قدم بر می دارید همیشه موفق و سربلند باشید.



برچسب‌ها: لباس، پوشاک


کانال تلگرام تاروپود | تبلیغات در سایت


لطفا به این مطلب امتیاز دهید
ارسال توسط مدیر
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پیوند های روزانه
تبلیغات
بنرها
شرکت نانورادبهان

تبلیغ در گیل تکس

پرشین هالیدی دانلود دیکشنری تخصصی نساجی مخصوص موبایل