مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افزایش 48 درصدی صادرات پوشاک

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی پوشاک در کشور از واردات و قاچاق پوشاک در کشور می‌نالند اما در همین شرایط، بنگاه‌های اقتصادی در کشور بودند که توانستند در هفت ماهه امسال ۳۷ میلیون دلار پوشاک صادر کنند که این میزان نسب به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.  
خسروتاج با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور برای توسعه صادرات، سرمایه فکری است، گفت: این‌که امروز شورای عالی صادرات شکل گرفته است و بر اساس آن برش‌های استانی در نظر گرفته شد به منظور آن بود تا کشور بتواند همه ظرفیت نیروی انسانی و خرد جمعی را به کار بگیرد و بداند در این فضایی که مرتبا تغییرات تکنولوژیکی انجام می‌گیرد، به کدام جهت حرکت کند.

وی ادامه داد: استان خوزستان، استانی است که هم به مواد اولیه و هم به آب‌های آزاد جهت صادرات محصولات دسترسی دارد. اگر امروزه در برخی از استان‌ها مشکل توجیه اقتصادی اجرای پروژه‌ها را داریم اما در خوزستان چنین مشکلی وجود ندارد و عمده سرمایه‌گذاری‌ها، بر اساس یک توجیه اقتصادی اساسی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: روند تحولات آتی در جهان می‌طلبد که در رشته‌های جدیدی به فعالیت بپردازیم. امروز بزرگترین کار برای کارگروه‌های توسعه صادرات در استان‌ها، شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آتی کشور است که نشان می‌دهد در چه زمینه و مسیری باید حرکت کنیم.

خسروتاج عنوان کرد: در سه چهار ماه گذشته سفرهایی به کشور قطر انجام گرفت تا بازارهای صادراتی شناسایی شود. کل صادرات به کشور قطر در سال گذشته حدود ۹۰میلیون دلار بود اما در طول هفت ماه گذشته تاکنون حدود ۱۴۰ میلیون دلار محصولات به کشور قطر صادر کردیم و بنگاه‌های اقتصادی ایران به صورت حرفه‌ای به این کشور صادرات انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی با کشورهای مختلف جهان در حال انجام است تا صادرکنندگان ایرانی در شرایط رقابتی بتوانند در بازارهای جهانی حضور یابند و نسبت به صادرات محصولات خود اقدام کنند. در دوران تحریم بخشی از این کارها انجام نگرفت و در این زمینه اندکی عقب هستیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که نهادهای کشور صادرات گرا نیستند، تصریح کرد: نهادهایی پولی و مقرراتی در کشور وجود دارد که احساس می‌شود، این نهادها صادرات گرا نیستند و صادرات هدف اصلی آن‌ها نیستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد