مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رکود، گریبانگیر شرکت تولید چادر شهرکرد

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت نساجی حجاب شهرکرد گفت: چرخه اقتصاد معیوب است و به طبع خیلی از صنایع مشکل دارند و صنایع نساجی شهرکرد جزء همان هایی است که در فروش مشکل وجود دارد.
بیش از صد سال از مصرف عمده پارچه چادر مشکی به عنوان پوشش عمومی بانوان ایرانی می گذرد و در این سال ها همواره پارچه مصرفی بانوان وارداتی بوده و محصولات تولید داخلی با محصولات وارداتی در نبردی تنگاتنگ است.
در چند سال اخیر شرکت «کرپ ناز» کرمانشاه، «نای زرین» خوانسار و نساجی «حجاب» شهرکرد با هدف تولید پارچه چادر مشکی طراحی و راه اندازی شد که متاسفانه به دلیل واردات بی رویه این محصول، برخلاف فعالیت کنونی شرکت ها، اما این شرکت ها نتوانسته اند با واردات چادر مشکی مقابله کنند و قادر به حضور و بقا در بازار هم با این شیوه نیستند  سال هاست؛ مایحتاج کشور از منابع خارجی تامین می شود و تفاوت قیمت های خارجی و عرضه داخلی این دسته از ملزومات به گونه ای است که سرمایه گذاران داخلی را به سرمایه گذاری در این زمینه ها علاقه مند کرده است.

تاسیس و راه اندازی بسیاری از رشته فعالیت های تولیدی و اقتصادی در کشور هر کدام گامی در راستای استیلای استقلال کشور، ایجاد اشتغال، افزایش سرانه تولید ملی و کاهش خروج ارز از کشور شده است.

شرکت نساجی حجاب شهرکرد در سال 69 تاسیس  ، سال 72 راه اندازی و سال 82 دو شرکت  به نام های زیپ و لاله نصر و  سال 94 شرکت میهن باف را خریداری کرده است.

پروژه چادر مشکی  از سال 86 شروع و سال 94  مورد آزمایش و سال 95 هم بهره برداری و افتتاح شد.

تولیدات این شرکت شامل مقنعه، روسری ، شال، پرده، چادر، لباس, فاستونی و چادر مشکی است.

 شرکت  نساجی حجاب شهرکرد از سهامی خاص است ولی سهام شرکت متعلق به بنیاد مستضعفین است.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت نساجی حجاب شهرکرد گفت : ظرفیت سالانه کارخانه ما برای چادر مشکی 10 میلیون متر است.



میرمحمد تقی دانایی هوشیار در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: برای فاستونی یک میلیون و 200 هزار متر و برای بقیه محصولات چهار میلیون متر تولید داریم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  این شرکت 395 نفر نیرو در حال کار دارد اظهار کرد: با افزایش ظرفیت این کارخانه زمینه اشتغال به 450 نفر می رسد.

دانایی هوشیار با بیان اینکه متاسفانه از اسفندماه سال گذشته وضعیت بازار وضعیت متوقفی است  اذعان داشت: امسال نیز همانند سال های گذشته  نه تنها در فروردین ماه فعالیت اقتصادی متوقف شد بلکه به خاطر انتخابات اردیبهشت ماه و بعد از آن دو هفته از ماه مبارک رمضان  تعطیل گشت و عملا" بازار بعد از ماه مبارک راه اندازی شده است.

شرکت نساجی حجاب شهرکرد در رکود بدی به سر می برد




مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت نساجی حجاب شهرکرد گفت : محصولات ما به خارج از کشور صادر نمی شود و عمده محصول ما در بازار تهران فروخته و پخش می شود.

وی با بیان اینکه فروش  محصولات ما در استان چهار محال و بختیاری به صورت سازمانی بوده است اذعان داشت:بعضی از سازمان ها از ما خرید کرده اند و در حال حاضر  فروشگاه شماره 1 اول جاده خوزستان  در خود کارخانه  وجود دارد که در آنجا عرضه مستقیم صورت می گیرد.

وی از همکاری  و مساعدت اداره صنایع استان و استانداری خبر داد و بیان داشت:  مجموعا" قوانین طوری است که دست ادارات خیلی باز نیست و به هر حال مشکلاتی هم با این کار داریم.

چرخه اقتصادی در حال حاضر معیوب است

مدیر عامل شرکت نساجی حجاب شهرکرد  با اشاره به اینکه نه تنها صنعت نساجی ما دارای مشکل است بلکه بسیاری از صنعت ها در حال حاضر راکد و متوقف است بیان داشت: به هرحال چرخه اقتصادی معیوب است و به طبع خیلی از صنایع مشکل دارند و ما هم جزء همان هستیم که در فروش مشکل وجود دارد.

دانایی هوشار با بیان اینکه حجاب موضوعی است که به عنوان یک موضوع فرهنگی و عقیدتی در ذهن تمام مسلمان ها جادارد اذعان داشت:  شرکت نساجی حجاب برای اینکه بتواند  تولید کننده پوشش ملی مذهبی زنان ایران باشد تاسیس شد.

وی یادآور شد: ما کالایی را تولید می کنیم که بیش از صد سال صرفا" بر روی آن  واردت صورت می گیرد.

دانایی هوشیار با بیان اینکه پارچه چادر مشکی بالای صدسال به عنوان حجاب برتر مطرح شده  و همیشه  این محصول وارداتی بوده خاطر نشان کرد:  ما توانستیم این حد را بشکنیم ،  تولید را انجام دهیم و تا اینجا نیز  موفق بوده ایم.

وی تاکید کرد: محصولات نساجی حجاب شهرکرد از نظر کیفیت و قیمت با کالای خارجی و وارداتی رقابت می کند.

مردم و مسئولین از تولیدات داخلی حمایت کنند

دانایی هوشیار اظهار کرد: انتظار ما این است آن هایی که دلشان برای موضوع عقیدتی و فرهنگی می تپد حمایت کند و تولید داخلی را  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ارجح بدانند .

وی با اشاره به اینکه ما اول راهیم و به هر حال نواقصی وجود دارد تاکید کرد: مردم مقایسه کیفیت داخلی و خارجی نداشته باشند و ما را در این راه حمایت کنند.

دانایی هوشیار تاکید کرد: تا اینجایی که پیش آمدیم نسبت به تاریخ صدو چند ساله که این کالا در ایران مصرف می شود پیشرفت های خوب و قابل توجه داشته ایم.

وی ادامه داد: امید است که با حمایت مردم در مرحله اول بتوانیم جایگاه خوبی را پیدا کنیم و واردات را کمی کوتاه تر کرده  و از خروج ارزی از این مملکت جلوگیری کرده باشیم.

دانایی هوشیار یادآور شد: انتظارمان به عنوان تولید کننده های ایرانی این است که مردم باور داشته باشند که تولید ایرانی می تواند جایگزین همه نوع تولیدات خارجی شود.

وی با بیان اینکه  در تولید محصولات ما  نقص هایی وجود دارد  اذعان داشت: با تمام نقص ها سرمایه گذاری بزرگی شده و ما به عنوان فرزندان این مملکت برای آن زحمت می کشیم و انتظار داریم مردم باور کنند که می شود کالای ایرانی را استفاده و از آن حمایت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد