مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تاج‌الدین: با نصف هزینه می‌توان الیاف مورد نیاز پلی اکریل را وارد کرد

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: گزاره‌های اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند به‌جای هزینه‌کرد کلان برای خرید الیاف از کشورهای بیگانه، با کمتر از نصف آن هزینه، مواد اولیه مورد نیاز پلی اکریل را وارد کرد.
 ناهید تاج‌الدین با اشاره به  وضعیت شرکت پلی اکریل اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه شرکت پلی اکریل اصفهان به عنوان تنها واحد تولید کننده الیاف اکریلیک در ایران، سال‌ها با بحران مواجه است و در برهه‌های مختلف مورد کم لطفی مسئولان واقع شده است، با این وجود و به رغم  مشکلات فراوان اقتصادی، کارگران این شرکت سعی در حفظ تولید آن داشته‌اند.  
 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کاربرد گسترده الیاف اکریلیک در دیگر صنایع از جمله صنعت فرش ماشینی به‌عنوان یکی از شاخه‌های اصلی صنعت نساجی کشور، می‌توان گفت با استمرار شرایط موجود این بحران به دیگر صنایع ایران نیز تسری خواهد کرد و آن صنایع نیز دچار مشکل خواهند شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با استمرار بحران پلی اکریل و به تبع آن گران شدن اکریلیک به کاربرده شده در فرش ماشینی و نیز گران شدن قیمت این نوع  فرش، شاهد کاهش تقاضا و متعاقب آن مشکلات واحدهای کم توان تولید فرش ماشینی و بیکاری کارگران آن خواهیم بود .

تاج‌الدین ادامه داد: با توجه به تولید بخشی از اکریلیک مورد نیاز ایران توسط شرکت پلی اکریل در حال حاضر  کشورهای صادر کننده این الیاف به ایران چون روسیه، فروش اکریلیک را به کشور ما بر اساس قیمت پایه انجام می‌دهند که با قطع تولید استراتژیک تولید این الیاف در ایران، شاهد افزایش قیمت صدور آن و تبعات بعدی هستیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: گزاره‌های اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند به‌جای هزینه کرد کلان  برای خرید الیاف از کشورهای بیگانه، با کمتر از نصف آن هزینه، مواد اولیه مورد نیاز پلی اکریل را وارد و با راه‌اندازی خط تولید جدید در این کارخانه، هم مشکل کارگران آن را حل و هم تولید ملی را بارور کرد.

تاج‌الدین گفت: صنعت الیاف اکریلیک دارای سود عملیاتی قابل توجهی است و خریداران آن حاضر به پیش خرید چند ماهه این الیاف هستند. همچنین به گواهی کارشناسان کیفیت محصولات داخلی از اکثر محصولات وارداتی بالاتر است که احیای پلی اکریل هم شدنی است و هم به نوعی مقرون به صرفه و از این رهگذر مشکل کارگران زحمتکش این شرکت نیز حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری‌های متعددی در این باره در نشست‌های منظم  مجمع نمایندگان استان با وزیران و همچنین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اصفهان داشته‌ایم و خواهیم داشت که امیدوارم منتج به نتیجه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد