مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

جزئیات جلسه فعالان صنعت نساجی با گمرک

رئیس انجمن صنایع نساجی با اشاره به جلسه فعالان این صنعت با مسئولان گمرک، گفت: در این جلسه در مورد اعمال روش‌های جدید برای کنترل پوشاک وارداتی بحث شد.
محمد مروج، اظهار داشت: طبق بخشنامه قبلی وزارت صنعت، شرکت‌های واردکننده پوشاک برند باید در کشور دارای نمایندگی معتبر باشند و در غیر این صورت، نباید نسبت به واردات اقدام کنند. 
 وی ادامه داد: در همین راستا، کنترل‌هایی بر پوشاک وارداتی صورت می‌گیرد، اما اجرای این کار بسیار سخت و نیازمند وجود بازرسان قوی در کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روش‌های جدید برای کنترل واردات پوشاک تولیدی با برندهای معروف در حال بررسی است و جلسه‌ای نیز در این زمینه بین فعالان صنعت نساجی و مسئولان گمرک برگزار شده است.

مروج افزود: سعی می‌کنیم کالاهای وارداتی به نام شرکت‌ها و برندهای خارجی در گمرک نیز مورد کنترل قرار گیرد و از ورود محصولات فاقد نمایندگی در کشور جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به بازنگری انجام شده در تعرفه واردات برخی محصولات نساجی، گفت: برخی واردکنندگان نسبت به قرار دادن محصولاتی که دارای تعرفه بالایی هستند، در انتهای کانتینر اقدام کرده و محصولات با تعرفه پایین را در قسمت جلویی کانتینر قرار می‌دادند و به این ترتیب، بابت کل محصولات موجود در کانتینر، تعرفه پایینی را پرداخت می‌کردند.

وی افزود: به این ترتیب، حقوق گمرکی کمی برای واردات محصولات نساجی پرداخت می‌شد که برای حل این مشکل، تصمیماتی در جهت یکسان‌سازی تعرفه‌ها اتخاذ شد که تأثیر مناسبی در کنترل این نوع واردات داشته است.

وی توضیح داد: پارچه چادر مشکی از جمله محصولاتی است که تعرفه گمرکی پایینی داشت و به همین دلیل در واردات به عنوان محصولاتی که در بخش جلویی کانتینر قرار می‌گرفت، مدنظر بود و در پشت آن، کالاهای با تعرفه بالا جاسازی می‌شد که در نهایت، این کالاها نیز با تعرفه پارچه چادر مشکی به کشور وارد می‌شدند.

رئیس انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه پیشنهاداتی از سوی تولیدکنندگان محصولات نساجی در جهت تغییر تعرفه واردات مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به کمیسیون ماده یک ارائه شده است، گفت: پیشنهاد ما کاهش تعرفه واردات برخی مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد