مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پلاسکو پوشاک مردانه را گران می‌کند؟

 حادثه دلخراش پلاسکو هرچند ناگوار و تلخ اما برای برخی سودهای کلان به همراه داشته است. واردکنندگان پوشاک در آستانه شب عید جشنی بزرگ ناشی از سودی کلان برگزار خواهند کرد. بازرگانانی که با سوزانده شدن پوشاک شب عید ذخیره شده در پلاسکو اقدام به واردات پوشاک کرده اند.
صدق آمیز رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران از سوزانده شدن ۱۵۰ میلیارد تومان پوشاک در آتش سوزی پلاسکو خبرداده است در حالیکه آنطور که آمارها حکایت دارند در شب عید ۱۰ هزار میلیارد تومان پوشاک بفروش می‌رسد.  این درحالی است که طی چند سال گذشته فروش پوشاک ایرانی به نسبت سالهای ماقبل رونق یافته بود و پیش بینی میشد در صورت ورود پوشاک های ایرانی به بازار فروش خوبی امسال نصیب تولید کنندگان داخلی شود. هر چند که برخی از تولیدکنندگان داخلی با استفاده از آرم ها و برندهای خارجی برروی تولید داخل نیز سعی بر جذب بیشتر مشتریها داشتند اما به هرحال همین روش نیز منجر به افزایش اشتغال و رونق دراین بخش شده بود.

 اما در حال حاضر کالاهای چینی و ترکی در حال تصرف بازار آنهم در آستانه شب عید هستند. آنطور که برخی از کارشناسان معتقدند شب عید جشن واقعی چینی ها و ترکیه ای ها در ایران خواهد بود. چراکه امسال به دلیل حادثه پلاسکو فروش تولیدات این کشورها در ایران رونق چشمگیری یافته است.

با اینحال رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران معتقد است مجموع اجناسی که می‌توانست داخل پلاسکو باشد حداکثر ۱۵۰ میلیارد تومان بود اما در بازار شب عید کشور گردش مالی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد که گردش مالی موجود در پلاسکو نمی‌تواند باعث بر هم خوردن این بازار شود.

وی یادآور شد که جایگاه پلاسکو به عنوان بزرگترین توزیع کننده پوشاک مردانه مورد توجه است  و باید در نظر داشت که ۴۰ درصد خرید و فروش پوشاک کشور محدود به ۱.۵ ماه پایانی سال یعنی در ایام عید است.

براساس اظهارات صدق آمیز،در حال حاضر  صنعت پوشاک در شرایط رکودی به سر می برد به طوری که تمام واحدهای تولیدی مملو از جنس هستند و برای فروش اجناس خود با مشکل مواجه‌اند، بنابراین باید اذعان داشت که مشکلی برای تامین پوشاک عید نداریم.

به اذعان وی، پلاسکو جایگاه ویژه‌ای در بخش پوشاک کشور دارد به طوری که ۸۰ درصد پوشاک مردانه در تهران و ۳۰ درصد پوشاک مردانه در کشور از این محل توزیع می‌شود به همین منظور سعی شد تا ۶۰۰ کسبه پلاسکو فعالیتی در کنار هم در پاساژ نور داشته باشند.

به گفته رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران کسبه پلاسکو با توجه به این که بزرگترین پخش کننده پوشاک مردانه در کشور هستند، می‌توانند در کنترل قیمت و ایجاد فضای رقابتی موثر باشند، که با تداوم کار این مجموعه در محل جدید مشکلی برای بازار پوشاک نخواهیم داشت.
صدق‌آمیز با اشاره به این که در سال جاری پوشاک از رسته قیمت‌گذاری سازمان حمایت و برخورد تعزیراتی خارج شده است، گفت: فضای رقابتی و عرضه و تقاضا در بخش پوشاک کشور تعیین کننده قیمت‌ها است و نیازی به کنترل وجود دارد. باید در نظر داشت که پاساژ پلاسکو نقش تاثیرگذاری در ایجاد فضای رقابتی و کنترل قیمت‌ها و ارتقای سطح کیفیت دارد.

براساس اظهارات وی، درحال حاضر ۲۰۰۰ تولید کننده پوشاک مردانه در تهران و ۳۰۰۰ تولید کننده پوشاک مردانه در سایر استان‌ها وجود دارد، که وضعیت فروش و عرضه این تولید کنندگان به پلاسکو وابسته بود و پلاسکو می‌توانست واسط ارتباط آنها با خرده فروشی‌ها شود.

با اینحال اگرچه مسوولان پوشاک کشور تاکید دارند که کمبود پوشاک وجود ندارد اما بازار همچنان نگران شب عید و تقاضای آن بالاخص در بخش پوشاک مردانه است. اما باید دید این کمبود عرضه آنهم در شرایطی که مسوولان بر رکود تاکید دارند قیمت ها را افزایش می‌دهد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد