مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

فروش ۱۰ هزار میلیارد تومان پوشاک در شب عید/ ۱۵۰ میلیارد تومان لباس در پلاسکو سوخت

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران گفت: پروسه جانمایی کسبه پلاسکو با نظارت نمایندگان کسبه پلاسکو،‌ اتحادیه پوشاک و اتاق اصناف ظرف ۳ شبانه‌روز همراه با واگذاری‌های موقت انجام شد و اکنون برخی واحد ها فعالیت خود را شروع کرده‌اند.
 محمد جواد صدق‌آمیز در گفتگو با خبرنگار بخش بازرگانی باشگاه خبرنگاران تسنیم،پویا درباره وضعیت جانمایی کسبه پلاسکو در محل جدید اظهار کرد: یکی از بهترین نمونه‌های مدیریت بحران توسط اتاق اصناف به نمایش گذاشته شد و معتقدیم که اتخاذ تصمیم‌های درست برای کسبه پلاسکو از ایجاد جو روانی در بازار پوشاک جلوگیری کرد.  وی افزود: در همان ابتدا حادثه پلاسکو مطرح بود که بازار شب عید به خطر می‌افتد، به همین منظور در مرحله اول آن جو کنترل شد و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت گرفت.

گردش مالی 10 هزار میلیارد تومانی پوشاک در شب عید

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به جایگاه مهم کسبه پلاسکو  در توزیع پوشاک تولید داخلی در صنف مردانه گفت: مجموع اجناسی که می‌توانست داخل پلاسکو باشد حداکثر 150 میلیارد تومان بود اما در بازار شب عید کشور گردش مالی بیش از 10 هزار میلیارد تومان وجود دارد که گردش مالی موجود در پلاسکو نمی‌تواند باعث بر هم خوردن این بازار شود.

وی یادآور شد که جایگاه پلاسکو به عنوان بزرگترین توزیع کننده پوشاک مردانه مورد توجه است  و باید در نظر داشت که 40 درصد خرید و فروش پوشاک کشور محدود به 1.5 ماه پایانی سال یعنی در ایام عید است.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران تاکید کرد:  صنعت پوشاک در شرایط رکودی به سر می برد به طوری که تمام واحدهای تولیدی مملو از جنس هستند و برای فروش اجناس خود با مشکل مواجه‌اند، بنابراین باید اذعان داشت که مشکلی برای تامین پوشاک عید نداریم.

جلوگیری از متفرق شدن کسبه پلاسکو

صدق‌آمیز با اشاره به اقرار کسبه پلاسکو در فضای جدید در مرکز خرید نور تهران گفت: غالب کسبه حاضر در پلاسکو افراد توانمندی بودند و به راحتی می‌توانستند بعد از حادثه جای دیگری مشغول شوند، اما اتحادیه اصناف تلاش کرد که از متفرق شدن این کسبه جلوگیری کند.

وی گفت: پلاسکو جایگاه ویژه‌ای در بخش پوشاک کشور دارد به طوری که 80 درصد پوشاک مردانه در تهران و 30 درصد پوشاک مردانه در کشور از این محل توزیع می‌شود به همین منظور سعی شد تا 600 کسبه پلاسکو فعالیتی در کنار هم در پاساژ نور داشته باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران یادآور شد: کسبه پلاسکو با توجه به این که بزرگترین پخش کننده پوشاک مردانه در کشور هستند، می‌توانند در کنترل قیمت و ایجاد فضای رقابتی موثر باشند، که با تداوم کار این مجموعه در محل جدید مشکلی برای بازار پوشاک نخواهیم داشت.

 پوشاک از قیمت گذاری تعزیراتی خارجی شده است

صدق‌آمیز با اشاره به این که در سال جاری پوشاک از رسته قیمت‌گذاری سازمان حمایت و برخورد تعزیراتی خارج شده است، گفت: فضای رقابتی و عرضه و تقاضا در بخش پوشاک کشور تعیین کننده قیمت‌ها است و نیازی به کنترل وجود دارد. باید در نظر داشت که پاساژ پلاسکو نقش تاثیرگذاری در ایجاد فضای رقابتی و کنترل قیمت‌ها و ارتقای سطح کیفیت دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که 5000 تولید کننده در بخش پوشاک مردانه کشور وجود دارد، گفت: 2000 تولید کننده پوشاک مردانه در تهران و 3000 تولید کننده پوشاک مردانه در سایر استان‌ها وجود دارد، که وضعیت فروش و عرضه این تولید کنندگان به پلاسکو وابسته بود و پلاسکو می‌توانست واسط ارتباط آنها با خرده فروشی‌ها شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران اضافه کرد: صنعت پوشاک وضعیت خوبی ندارد و در صورتی که پلاسکو به عنوان مهمترین تولید کننده پوشاک در کشور از بین می‌رفت و در محل جدیدی مستقر نمی‌شد، لطمات جبران ناپذیری به تولید کنندگان داخلی وارد می‌شد.

صدق‌آمیز با تاکید بر اهمیت حفظ انسجام کسبه پلاسکو گفت: با وجود این که اسناد و مدارک کسبه پلاسکو از بین رفت و خسارت زیادی به آنها وارد شد، اما با حفظ فعالیت‌ آنها عمل حیاطی انجام شد.

وی یاد آور شد: برای جلوگیری در اختلاط در فعالیت‌های بعدی کسبه پلاسکو در شب اول حادثه تمام تلفن‌های محل کسب آنها  به  شماره‌های دیگر دایورت شد.

* فعالیت کسبه پلاسکو در محل جدید شروع شد

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران در خصوص نحوه مکان‌یابی استقرار کسبه پلاسکو گفت: گزینه‌های زیادی برای استقرار کسبه پلاسکو مطرح شد، اما تنها واحدی که 600 واحد خالی همزمان داشت تا بتوانیم کسبه پلاسکو را در آن استقرار دهیم مجتمع نور تهران بود که این انتخاب با مشارکت و نظر شورای نمایندگان پاساژ پلاسکو انجام شد.

صدق‌آمیز در خصوص نحوه واگذاری واحدها به کسبه پلاسکو گفت: پروسه جانمایی کسبه پلاسکو با نظارت نمایندگان کسبه پلاسکو،‌ اتحادیه و اتاق اصناف ظرف 3 شبانه‌روز انجام شد. همچنین به طور کامل توانستیم فرایند واگذاری‌های موقت را انجام دهیم.

وی درباره زمان آغاز به کار فعالیت کسبه پلاسکو در مجتمع نور تهران گفت: برخی از کسبه اکنون کالاهای خود را به محل جدید برده‌اند و برخی دیگر در حال دکور زدن هستند و در 1 تا 2 روز گذشته چند واحد فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

متراژ نور از پلاسکو کم تر است

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران با بیان این که متراژ مفید کسبه آسیب‌دیده پلاسکو در محل جدید کم‌تر است، گفت: پاساژ جدید نمی‌تواند کل متراژ موجود در پاساژ پلاسکو را تامین کند و متراژش کمتر است و باید اذعان کرد امکان نداشت که همانند پلاسکو استقرار ایجاد کنیم.

صدق‌آمیز عنوان کرد: کمترین مطابقت برای جایگزینی کسبه در پاساژ جدید در طبقات همکف صورت گرفت، زیرا شرایط محیطی دو پاساژ متفاوت بود و تعدادی از واحدها از مجتمع نور قبل به دیگران واگذار شده بود، اما با این وجود سعی شد تا حد امکان مطابقت صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که موقعیت و متراژ کسبه پلاسکو در واحدهای پاساژ نور بر هم خورده است، گفت: سعی شد براساس متراژ، طبقه، موقعیت و قیمت سرقفلی کسبه جانمایی‌های دقیق صورت گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران در خصوص وضعیت مالکیت افراد در پاساژ جدید نور گفت: در صورتی که کسبه تمایل داشته باشند امکان واگذاری قطعی سرقفلی واحدهای پاساژ نور وجود دارد، اما در خصوص سرقفلی‌های گذشته افراد در پاساژ پلاسکو باید اشخاص و نهادهای مسئول پاسخگو باشند و رسیدگی‌های لازم را انجام دهند، اما اتاق اصناف نیز پیگری‌های حقوقی لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.

مترهایی که از مغازه کسبه پلاسکو کم شد

صدق‌آمیز با اشاره به وجود برخی اعتراضات در خصوص نحوه واگذاری واحدهای جدید در پاساژ نور تهران، گفت: برای کسبه‌ای که متراژ آنها خیلی کمتر از متراژ گذشته است تلاش می‌کنیم مشکلات آنها را رفع کنیم و واحدهای جدیدی به آنها اختصاص دهیم، به طوری که 27 مورد از این کسبه متراژی کمتر از 50 درصد خود دارند.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر در خصوص واگذاری‌های جدید به کسبه پلاسکو گفت: 136 واحد از کسبه پلاسکو در محل جدید مساحتی بالغ بر صد در صد واحد قبلی یا بیشتر  متراژ دارند. همچنین 104 مورد متراژی بالغ بر 85 تا 100 درصد واحد قبلی، 74 مورد متراژی بالغ بر 75 تا 85 درصد متراژ قبلی و 80 مورد متراژی به اندازه 65 تا 75 درصد متراژ قبلی و 106 نفر واحدی به اندازه 50 تا 65 درصد متراژ قبلی خود در پاساژ نور  متراژ دریافت کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد