مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اجرای دستورالعمل فعالیت برندهای خارجی پوشاک پیش از پایان سال ۹۵

مهندس مجید نامی- عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران- از تشکیل کمیته‌ای با حکم وزیر صنعت و نظارت این وزارتخانه جهت اجرای دستورالعمل فعالیت نمایندگان و شعب برندهای خارجی عرضه‌کننده پوشاک در کشور و اجرای هر چه سریع‌تر آن خبر داد.
 
 وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: در این جلسه که با هدف پیگیری اجرای دستورالعمل واردات و ثبت برندهای ‌خارجی در ایران برگزار شد؛ وزیر صنعت، تمام معاونان ایشان از جمله آقایان صالحی نیا، خسروتاج، صادقی، نوابی- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده- و کارشناسان این سازمان، خانم نصراللهی- مشاور وزیر صنعت در صنایع نساجی و همکاران ایشان از بخش دولتی و تعدادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران، انجمن صنایع پوشاک ایران و اتحادیه صنف پوشاک کشوری از سوی بخش خصوصی حضور داشتند.

مهندس نامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جلسه فوق، نقطه ‌نظرات بخش خصوصی و تشکل‌های بخش خصوصی با همدیگر هماهنگ بود و آقای نعمت‌زاده ضمن ابراز ناخشنودی از عدم اجرای این دستورالعمل طی مهلت معین، اعلام کردند که اگر مشکلی در اجرای دستورالعمل وجود دارد باید مطرح می‌شد و نباید وقفه‌ای در اجرا به وجود می‌آمد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران اضافه کرد: تشکل‌های بخش خصوصی و متولیان امر تلاش خود را به عمل خواهند آورد که این دستورالعمل پیش از پایان سال ۹۵ اجرا شود. وی اجرای این دستورالعمل را قطعی دانست و اذعان داشت: با توجه به پیگیری‌های مستمر متولیان صنعت و تشکیل کمیته نظارت و پیگیری اجرای دستورالعمل و حمایت نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف‌کننده، به نظر می‌رسد اجرای این دستورالعمل با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

طبعاً زمانی‌که واردکنندگان متوجه جدیت دولتمردان و دستگاه‌های نظارتی در زمینه کنترل واردات می‌شوند، به فکر واردات از طریق مجاری رسمی و قانونی می‌افتند کما این‌که طی مدت کوتاه، ثبت سفارش رسمی برای واردات پوشاک، چندبرابر شده است؛ هر چند تاکنون روند اجرای دستورالعمل به صورت جدی پیش نرفته اما به تدریج شاهد تأثیرات آن خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد