مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پیشرفت لاک‌پشتی ساخت کارخانه نساجی تفرش

 کارخانه نساجی و پوشاک تفرش که نوید اشغالزایی برای ۸۰۰ نفر را می داد، هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می برد.
 تابستان امسال اخباری مبنی بر افتتاح کارخانه نساجی و پوشاک در تفرش شنیده شد. هر چند که قرار بود کلنگ زنی این کارخانه در سفر هیئت دولت به استان مرکزی در آبان ماه امسال انجام شود اما با وجود حضور نماینده رئیس جمهور و حضور بر محل کلنگ زنی، این اتفاق نیافتاد.  براساس اعلام مسئولین، فاز اول این کارخانه قرار است به صورت مستقیم برای ۸۰۰ نفر اشتغالزایی برای جوانان شهرستانی ایجاد کند، اما زمان دقیقی برای افتتاح این کارخانه در نظر گرفته نشده است و روند اجرای این پروژه به کندی پیش می رود.

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر سرمایه گذار زمین را تملک کرده و دیوارکشی را انجام داده و نقشه های سوله ها را طراحی کرده است. طی صحبتهایی که در روزهای گذشته با او انجام شده، سرمایه گذار در حال انجام کارهای اداری و بانکی است. همچنین برای گرفتن مجوز و ایجاد زمینه های تسهیلات، باید ماشین آلاتی را برای خرید انتخاب کند که مورد تایید بانکها باشد تا بتواند هزینه خرید آنها را تامین کند که انجام کارهای اداری و بانکی زمانبر است.

حسینی در خصوص زمان افتتاح فاز اول این کارخانه اظهار کرد: این سوال را باید از صاحب کارخانه پرسید. چراکه در پروسه تسهیلات، شرایط و زمان قابل پیش بینی نیست. ولی این سرمایه گذار مدعی است که بر اساس سرمایه خودش می خواهد اقدامات این کارخانه را در کمترین زمان ممکن به نتیجه برساند و قصد دارد که سایر کارخانه هایش را به تفرش منتقل کند تا بتواند به صورت منسجم تر تولیدات را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: این سرمایه گذار، فعلا به دلایل شرایط آب و هوایی ساخت و ساز را تعطیل کرده است؛ در آینده بر اساس مساعدتهایی که صورت گرفته و زمین برای این کاربری به او واگذار شده، در صورتی که نتواند در مدت زمان تعیین شده کار را انجام دهد، شرکت شهرکهای صنعتی که مجری اصلی واگذاری زمین به این سرمایه گذار است، می تواند طبق قوانین، زمین را از تملک سرمایه گذار درآورد.

وجود هوای پاک تفرش و نامگذاری شهر تفرش به نام شهر سلامت سبب شده که مجوزهای لازم برای کارخانه ها و صنایع آلاینده صادر نشود. هر چند این امر به بهبود و حفظ سلامت محیط زیست و شهروندان کمک می کند اما به لحاظ اشتغالزایی تاثیرات نامطلوبی دارد که ایجاد صنایع غیر آلاینده می تواند تا حدودی اشتغال را برای جوانان بیکار و جویای کار فراهم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد