مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اعطای مجوز به ایجاد شعب پوشاک خارجی صنعت پوشاک را ورشکست کرد

مهدی تقوی گفت: اعطای مجوز به ایجاد شعب پوشاک خارجی در سراسر کشور ضربه آخر را به صنعت پوشاک زد
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با تقبیح واردات کفش و لباس چینی و ترکیه‌ای عنوان کرد: صنعت نساجی در سال‌های گذشته به دلیل واردات بی‌رویه ورشکست شده، درحالی‌که افراد بیکار بسیار در کشور داریم. اخیراً هم برندهای ترکیه‌ای در همه شهرهای کشور در حال شعبه زدند هستند و رسماً صنعت پوشاک کشور را از دور رقابت خراج کرده‌اند  این کارشناس اقتصادی متذکر شد: واردات بدون هدف و بی‌منطق به تولید داخل ضربه می‌زند و در شرایطی که نرخ بیکاری بالاست بر تعداد بیکاران می‌افزاید.
این اقتصاددان با تأکید بر اینکه واردات رسمی پوشاک نتیجه‌ای جز تعطیلی کارگاه‌ها و افزایش نرخ بیکاری را به همراه نخواهد داشت، عنوان کرد: متأسفانه سیاست تجاری دولت‌ها در ایران درست نبوده است و بنابراین کالاهایی واردشده که نمونه آن را باکیفیت بهتر در کشور داشته‌ایم و به همین دلیل درزمینهٔ واردات و صادرات با مشکلات عدیده مواجه شده‌ایم.

تقوی اضافه کرد: البته صرفاً واردات بی‌رویه به صادرات ما ضربه نزده، بلکه درزمینهٔ صادرات نیز صادرکنندگان به نحوی عمل کرده‌اند و سیاست‌ها به‌گونه‌ای بوده که بسیاری از بازارهای جهانی مانند فرش، زعفران، پسته و... را که در اختیار داشته‌ایم ازدست‌داده‌ایم.

به گفته او تمام مشکل ما در بخش تجارت هم‌اکنون در واردات بی‌رویه به‌صورت رسمی و غیررسمی است که نتیجه آن ضربه خوردن به تولید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد