مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مخترع زنجانی موفق به بافت فرش شب تاب شد

سمانه بلباسی دانشجوی کارشناسی ارشد رنگ و رنگرزی موفق به تولید فرشی شده است که با دریافت نور در طول روز و نور چراغ در تاریکی مطلق شب نور دریاف شده را بازتاب می کند.  این مخترع 28 ساله زنجانی از دوران کارشناسی با طرح این ایده کار را شروع و طی این سال ها با انجام آزمایشات و ایجاد تغییرات در متغیرهای آزمایشگاهی موفق به تهیه فرمولاسیون رنگدانه های نورتاب برای رنگ کردن الیاف پشم شد .

این اختراع که برای رفع خلاهای فرش دستبافت ایرانی ایده پردازی شد دارای الیاف نور تابی است که از ثبات خوب سایشی / نوری / مالشی و شستشویی  برخوردار است.

با توجه به اینکه برخی کشورها با خرید فرش دستباف ایرانی آن را به نام خود به سایر کشورها می فروشند برای جلوگیری از این کار در این فرش یک نشان پنهان برای حفظ اصالت فرش دستباف تعبیه شده است در حالت عادی و بدون استفاده از نور یو وی قابل مشاهده نیست .

برای حفظ اصالت فرش دستباف ایرانی این نشان پنهان قابلیت استفاده در تمام فرش های دستباف ایرانی دارد.

این مخترع جوان زنجانی قصد دارد این ایده را در کت و شلوار و انواع پارچه های ایرانی تعبیه کند بطوریکه هر سازنده ای نشان پنهان خود را در محصول تولیدی خود داشته باشد.

این مخترع موفق به ثبت اختراع فرش دستباف نورتاب به شماره 89604 و تهیه فرمولاسیون رنگدانه های نورتاب برای رنگ کردن الیاف پشم به شماره 89481 شده است.

این طرح در جشنواره های امیرکبیر ، شیخ بهایی و فناوری های پیشرفته دبی جزء 10 طرح برتر شناخته شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد