مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

۳۵ درصد صنایع نساجی کشور فرسوده است

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۵ درصد از صنایع نساجی کشور نیازمند نوسازی بوده و بیش از یک میلیارد دلار اعتبار برای نوسازی این صنایع نیاز است.
به گزارش گیل تکس، گلنار نصر الهی در حاشیه سفر کمیسیون صنایع به قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر در کشور محصولات نساجی در بخش های مختلف تولید می شود که صادرات صنایع نساجی در ۶ ماه نخست امسال نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.  وی از افزایش ۴ درصدی صادرات حوزه نساجی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته آینده اولین کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در کشور افتتاح خواهد شد که می تواند زمینه ساز فعالیت گسترده در این حوزه باشد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ۹ هزار واحد فعال نساجی در کشور گفت: ۳۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۲۰۰ هزار نفر در واحد های صنفی در حال فعالیت هستند.

نصرالهی افزود: بر اساس آئین نامه ها تمامی برندهای وارد کننده موظف هستند ۲۰ درصد از تولیدات خود را برون سپاری کنند و بر اساس اطلاعاتی که ما داریم  این برند ها اعلام تمایل کرده اند و از برنامه های وزارت خانه این است که این برند ها را برای سرمایه گذاری در داخل کشور حمایت کند.

وی همچنین از فرسودگی صنعت نساجی در ایران سخن گفت و بیان کرد: بازسازی، نوسازی و توسعه باید به طور مرتب در واحد های نساجی انجام شود ولی  از نظر ما ۳۵ درصد از واحد های نساجی کشور نیازمند به نوسازی هستند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بر اساس برنامه در دوره ۵ ساله حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی و توسعه در حوزه صنعت نیاز است.

نصرالهی گفت: برای این که بتوانیم کل نیاز داخل را تامین و ۲۰ تا ۳۰ درصد اشتغال ایجاد کنیم نیازمند نزدیک به ۲ تا ۳ میلیارد دلار اعتبار خواهیم بود.

وی بیان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده با تخصیص اعتبار و نوسازی صنعت نساجی در کشور نزدیک به۳۰ درصد به اشتغال موجود در صنعت نساجی افزوده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد