مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنعت نساجی کشور نیاز به نوسازی دارد

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبارزه با قاچاق کالا و نوسازی صنایع نساجی بهترین روش برای کمک به رونق تولید است.

محسن صالحی نیا دوشنبه شب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور اعضا کمیسیون صنایع و معادن مجلس و قائم مقام وزیر صنایع در استانداری برگزار شد اظهارداشت: یکی از مشکلات تو لید در کشور مربوط به کهنه بودن تجهیزات و دستگاههای فرسوده است که نیازمند نوسازی است.  

وی افزود: در صنعت نساجی که می تواند در اشتغال سهم بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد با فرسودگی و به روز نبودن تجهیزات روبرو هستیم که برای ماندن در بازار رقابت داخلی و خارجی این صنعت باید بسرعت نوسازی شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بدون نوسازی و به روزکردن ماشین آلات در برخی صنایع نمیتوانیم انتظار رشد و توسعه و ادامه تولید از آنها داشته باشیم.

وی اظهارداشت: نوسازی صنایع می تواند ضمن کاهش هزینه های تولید، کیفیت محصولات را افزایش دهد و به بازاریابی و صادرات آنها نیز کمک کند.

صالحی نیا یادآورشد: با تشدید مبارزه با قاچاق کالا و همچنین نوسازی ماشین آلات و ارتقابهره وری در جهت کاهش هزینه های تولید، صنعت نساجی کشور می توان به جایگاه بهتری دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات واحدهای تولید کننده کاشی و سرامیک ناشی از رکود بخش مسکن و ناتوانی واحدها در صادرات است که در این حوزه نیز باید با نوسازی و ارتقای کیفیت به فکر جذب بازارهای خارجی و رونق صادرات بود.

صالحی نیا گفت: باید از ظرفیت های فضای پسابرجام برای افزایش صادرات کالاهای صنعتی کشور از جمله در زمینه خودرو و قطعات آن استفاده کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات صنایع قطعه ساز و خودروساز را مرتفع می کند.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در کنار توجه به طرح های تولیدی ایجادی و حمایت برای تکمیل آنها اولویت این وزارتخانه تقویت واحدهای موجود و ارتقای ظرفیت تولید در آنهاست.

صالحی نیا در خصوص کاهش تعرفه واردات کاشی و سرامیک بیان کرد: در شرایط کنونی تعرفه ۵۵ درصدی هم برای این کالا زیاد است و در کنار آن حجم بسیار کمی در این محصول داریم که تاثیری بر صنایع داخلی ندارد.

وی اضافه کرد: تولیدات کاشی و سرامیک کشور حدود ۴۰۰ میلیون مترمربع است که در بیشترین حالت حدود یک میلیون مترمربع از برخی انواع کاشی وارد می شود که هیچ آسیبی به داخل نمی زند.

صالحی نیا اظهارداشت: برای اجرای طرح توسعه، نوسازی واحدها و تجهیز صنایع آمادگی داریم تا با تزریق اعتبارات به صاحبان آنها کمک کنیم.

در این نشست، نمایندگان واحدهای مرتبط با صنعت مسائل و مشکلات تولید را مطرح کردند و خواستار توجه به حل آنها شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد