مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ایجاد اشتغال قابل توجه در تولید کفش و پوشاک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درتحلیل کارشناسان بین المللی و داخلی به این نتیجه رسیدیم که ابتدا در زمینه پوشاک و سپس کفش می توان درکوتاه مدت به نتایج مطلوب ایجاد اشتغال دست یافت.   وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی در دومین نشست تخصصی توسعه صنعت پوشاک واتصال به زنجیره ارزش جهانی افزود: صنایع پوشاک بخش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای توان ملی است.
وی در این نشست که در مجموعه تلاش برگزار شد افزود: درصنعت پوشاک و در یک فرایند زمانی می توان اشتغالزایی خوبی در این بخش ایجاد کرد. مثلا بنگلادش در بخش پوشاک 20میلیون شغل و ترکیه حدود 2 میلیون شغل ایجاد کرده اند.ایران هم در یک چشم انداز قابل قبول می تواند به اشتغالزایی خوبی در این بخش دست یابد.
به گفته وی مطالعات اولیه حدود سه سال با رفت و آمد کارشناسان بین المللی به ایران منجر به شناسایی و مطالعه تجارب کشورهایی شبیه به ایران شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد : تمرکز برصنایع پوشاک و کفش همزمان دارای اثر دوگانه ای براقتصاد مقاومتی و اشتغال هستند و می توان در زمانی کوتاه به پاسخ های مناسب دست یافت.
ربیعی به موفقیت های کسب شده در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (آی سی تی )و زنبور عسل اشاره و این گونه موارد را ایجاد اشتغال خاص دانست.
وی تاکید کرد : برای حل موانع چند کار باید همزمان باهم دنبال شود.هماهنگی های درون دولتی به طور مداوم پیگیری می شود.مسائل شما (نمایندگان صنایع پوشاک ) نیز شنیده و پیگیری و تسهیل می شود . تولید کنندگان پوشاک خواستار افزایش سهم بازار هستند که طبیعی است اما بطور کلان باید این نوع درخواست ها درقالب اتحادیه ها ، کانون ها وتشکل ها رخ دهد.
وی ادامه داد: ما نیز در عرصه عمل دربرخی از موارد با تقسیم کار به هم افزایی (سینرژی) روابط افقی صنعت پوشاک کمک می کنیم تا در کنار یکدیگر قرارگیرند .
ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود درجمع نمایندگان صنایع پوشاک و مقامات حاضر در جلسه تصریح کرد : برخی از مطالعات ما نشان داد مساله نام و نشان و برند واقعیتی است که نمی توانیم آن را انکار کنیم .
وی اظهار داشت:برند سازی نیز کاردشواری است البته ما برندهای خوب و خوش نامی داریم اما گرفتن سهم در بازارجهانی و افزایش سهم ایران در بازار منطقه هدف ما است.
وی نسبت به تداوم همکاری با بخش های مختلف صنعتی اظهار امیدواری کرد و گفت : حتی می توان با اندیشیدن تدبیرهای درست در سال 95 نیز شاهد آثار اولیه ای در گسترش بخش صنعت پوشاک کشور، مصرف ملی و داخلی و کسب سهمی از برندهای جهانی باشیم .
سهم اشتغال درصنعت پوشاک با حفظ نساجی و متکی بر صادرات ،تسهیل قوانین کسب و کار،موضوع گمرک و تسهیل امور گمرکی و قوانین حمایت از صادارت از جمله مورادی بود که فعالان بخش پوشاک درگفت و گو با وزیربر حل آنها تاکید داشتند.
ربیعی در زمینه های یاد شده خواستار ارائه جزئیات بیشتر در قالب قانون موجود و آئین نامه ها شد.
به گزارش ایرنا، یکی از طرح های اشتغال که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم پیگیری می کند، «طرح تکاپو» است که بر اساس آن وزارتخانه درصدد است بنگاه ها با ظرفیت تولید پایین را ارتقا بخشد و واحدهای کوچک را برای هم افزایی به واحدهای بزرگ متصل کند.
این طرح در رسته هایی طراحی شده است که می تواند اشتغالزا باشد و به طور عام تاکید بر بنگاه های خرد و متوسط دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد