مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

احداث شهرک پوشاک برای احیا صنعت نساجی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد شهرک پوشاک در جوار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این صنعت ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل در یک برنامه بلندمدت دارد. 

 

 نشست تخصصی توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال و جمعی از مدیران صنایع پوشاک و اتحادیه‌های صنفی امروز برگزار شد.

 

در این نشست علی ربیعی با بیان اینکه مسأله اشتغال علاوه بر کاهش فقر یک مسأله اخلاقی به شمار می‌رود، اظهار داشت: به دنبال افزایش میزان اشتغال در این صنعت به بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر هستیم.

 

وی افزود: هم اکنون 550 هزار نفر در این صنعت مشغول کار هستند که متأسفانه زنجیره این صنعت دچار اختلال شده است.

 

ربیعی با بیان اینکه بسیاری از مزارع پنبه به مزارع برنج تبدیل شده است، گفت: حداقل دو استان کشور زندگی‌شان به این صنعت وابسته است. در حالی که علاوه بر عقب‌ماندگی تکنولوژی، مشکلاتی از جمله قاچاق و واردات دست به گریبان این صنعت مهم است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صنعت نساجی با برنامه‌ریزی‌ها طی 5 سال آینده ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل دیگر را دارد، گفت: در این زمینه بنا داریم تا با کمک بخش خصوصی در جوار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی شهرک پوشاک راه‌اندازی کنیم تا این ظرفیت‌های بالقوه به طور کامل بالفعل شود.

 

وی با بیان  اینکه در کوتاه‌مدت حدود 200 هزار شغل می‌توان در این صنعت ایجاد کرد، گفت: صنعت پوشاک در کشور ما مورد غفلت واقع شده است و در سیاست‌های کلان مورد توجه نبود اما هم اکنون از نمایندگان یونیدو خواستار کمک و همکاری در این زمینه هستیم.

 

 ربیعی گفت: بخش دولتی و خصوصی باید همکاری‌های جدیدی را در راستای افزایش راندمان و بهره‌وری در صنعت آغاز کنند و امیدواریم ارزش افزوده در آن افزایش یابد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه صنعت نساجی در کشورمان باید مجدداً احیا شود، گفت: اجرای طرح تکاپو با استفاده از ظرفیت‌های صنعت پوشاک یک گام دیگر به جلو حرکت می‌کند و امیدواریم در سایر بخش‌ها به طور عملیاتی شاهد افزایش اشتغال باشیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد