مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بازگشت «نوید زر شیمی» به بازار پلی پروپیلن نساجی

به گزارش «پتروتحلیل»، بازگشت نوید زرشیمی به بازار پس از تولید کوپلیمرها تا هفته گذشته، افزایش حجم عرضه های مارون و پلی پروپیلن جم از دلایل کاهش قیمت و عقب نشینی پلی پروپیلن بازها بود.   از سوی دیگر اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی و در نهایت رشد ۱۶ تومانی قیمت پایه پلی پروپیلن ها نیز سبب شد تا شایعه رشد چشمگیر قیمت ها در بازار داخل پایان یابد. به این ترتیب نرخ پلی پروپیلن ها که دربازار آزاد به ۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده بود، تا مرز ۴۰۰۰ تومان نیز کاهش یافت.

البته برخی از پلی پروپیلن ها روز گذشته با رقابت و برخی نیز با سقف قیمت مورد معامله قرار گرفت. اختلاف قیمت ۲۵۰ تومانی برخی از گریدهای پلی پروپیلن در بورس با بازار آزاد یکی از دلایل ثبت سقف قیمت برای این گریدها است. به این ترتیب گرید عرضه ۵۰۰ تنی ۵۵۰J نویدزرشیمی که افزایش عرضه آن اعمال نشد، ۲۶۰۰ تن تقاضا داشت، ۶۳ تن از حجم عرضه این کالا سقف خورد و مابقی آن هم با بیش از ۸ درصد رقابت خریداری شد.

عرضه ۵۰۰ تنی گرید ۵۱۰L هم نزدیک به ۳ هزار و ۳۰۰ تن تقاضا داشت، عرضه سلف این کالا مانع ثبت سقف قیمت برای این کالا شد و نهایتا معامله گران برای خرید آن ۷٫۵ درصد به بالا رقابت کردند.

البته همچنان پلی پروپیلن ها با MFI25 بازاری ملتهب دارند. به طوری که Z30S و C30S پتروشیمی مارون هم با رقابتی بیش از ۷٫۵ و ۹ درصد مورد معامله قرار گرفتند.

به طوری که تقاضایی معادل ۶۶۰۰ تن برای C30S ثبت شد، ۳۳۰ تن سقف قیمت را پذیرفتند، مابقی هم از ۷٫۵ تا ۸٫۵ درصد رقابت کردند. همچنین Z30S هم ۹ هزارتن تقاضا داشت که ۱۱۰۰ تن سقف قیمت را پذیرفته و مابقی هم از ۷٫۱ تا ۹ درصد برای خرید این کالا رقابت کردند.

پلی پروپیلن نساجی PYI250 پتروشیمی پلی نار هم با حجم عرضه ۸۰۰ تن ۳۱۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۵۸ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزارو ۵۷۶ تومان رقم خورد. ۶۴۰ تن از این کالا با سقف قیمت معامله شد؛ مابقی حجم عرضه هبا بیش از ۸ درصد رقابت شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد