مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افت شدید قیمت‌ها در کنار کاهش حجم و ارزش معاملات

 در معاملات امروزِ بورس تهران، بسیاری از نمادها روند ریزشی را در پی گرفتند. ارزش و حجم معاملات نیز مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد و شاخص آزاد شناور نسبت به روز گذشته ۱۶۵ واحد کاهش یافت.

 شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز در کمترین حالت به رقم ۷۷ هزار و ۵۸ واحد رسید و در بیشترین حالت عدد ۷۷ هزار و ۱۵۳ واحدی را تجربه کرد.  این شاخص در مجموع نسبت به روز گذشته هشت واحد رشد کرد و در نهایت در تراز ۷۷ هزار و ۸۹ واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۸۶ واحد معادل ۰.۵۸ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۴ هزار و ۸۸۳ واحد رسید، اما شاخص آزاد شناور با ۱۶۵ واحد افت به رقم ۸۵ هزار و ۶۴۱ واحدی رسید.

همچنین شاخص بازار اول پس از ۵۳ واحد افت به رقم ۵۳ هزار و ۶۹۰ واحدی را تجربه کرد و بازار شاخص دوم با ۵۹۸ واحد صعود به عدد ۱۷۰ هزار و ۸۰ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۷ واحد تاثیر مثبت در شاخص، بیشترین تاثیر را نوسانات دماسنج بازار سرمایه گذاشت. پس از این نماد سرمایه‌گذاری غدیر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشته است.

نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس با ۴۶ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در افت دماسنج بازار سرمایه داشت پس از این نماد، ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن بیشترین نقش نزولی را در شاخص کل برجای گذاشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۹۷ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۹۶ میلیون و ۴۹۱ سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۶۰ هزار نوبت دادوستد بود.

امروز نماد معاملاتی شرکت مهندسی نصیرماشین با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی شرکت نساجی بروجرد با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله بود.

نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین امروز بیشترین ارزش و حجم معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد خاص ۹۴ میلیون و ۳۶۲ هزار سهم به ارزش ۵۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد. همچنین در نماد سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی امروز ۱۱ میلیون سهم به ارزش دو میلیارد  و ۹۰ میلیون تومان در یک معامله درون گروهی دادوستد شد.

در معاملات امروز تقریبا تمام نمادهای پربیننده شرایط ریزشی داشتند به‌طوری که گروه خودرویی‌ها تماما قرمزپوش شدند و اندک نمادی در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد شرایط مثبت بودند.

امروز در گروه خودرو بیش از ۱۵ هزار دادوستد صورت گرفت که طی این معاملات بیش از ۱۸۰ میلیون سهم به ارزش ۲۸ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

آیفکس نیز امروز ۱.۸ واحد افت کرد و رقم ۸۲۰.۷ واحدی را برجای گذاشت. ارزش معاملات فرابورس تهران امروز به رقم ۹۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۱۲ میلیون و ۷۴۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۳ هزار و ۴۵۸ نوبت دادوستد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد