مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

گامی برای چرخش چرخ های صنعت نساجی اصفهان

دبیر انجمن صنایع همگن نساجی استان گفت: نه تنها رکود، کمبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی، بالا بودن نرخ بهره بانکی و افزایش مالیات کمر صنایع نساجی را خم کرده بلکه واردات کالاهای بی کیفیت کشورهای بیگانه سبب شده تا بیشتر آن ها با ظرفیت زیر 50 درصد کار کنند.  
 مظفر چلمغانی حذف تعرفه گمرکی انواع مواد اولیه و قطعات نساجی را یکی از راه های رونق این صنعت دانست و افزود: با ورود مواد خام و اولیه و همچنین حمایت از تولید داخل می توان چرخ های صنعت نساجی کشور را به چرخش درآورد.

وی اصفهان را قطب نساجی کشور عنوان کرد و گفت: حدود 2 هزار و 300 واحد شناسنامه دار و 6 هزار واحد کارگاهی کوچک نساجی بدون شناسنامه در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که 100 هزار نیروی انسانی را به کار گرفته اند.

دبیر انجمن صنایع همگن نساجی استان افزود: ارزش افزوده صنعت نساجی نسبت به سایر صنایع بیشتر است که براین اساس از هر کیلو پنبه به ارزش 2 دلار می توان کالایی به ارزش 200 دلار تولید کرد.

چلمغانی به ظرفیت جذب 200 هزار نفر نیروی انسانی صنعت نساجی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: صنعت نساجی کشور پشتوانه 20 دانشگاه و 14 هزار نیروی تحصیل کرده در این رشته است.
وی صنعت نساجی را یکی از 7 صنعت استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: با اینکه تنها 5 درصد هزینه سرمایه گذاری صنعتی در این بخش صرف می شود اما 12 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد