مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افشای اسامی برندهای غیرقانونی در کشور

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از افشای اسامی برندهای غیرقانونی که تا کنون در کشور فعالیت می‌کردند، خبر داد.
حمید قبادی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران که دیروز در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:‌ این نمایشگاه به نوعی پاسخ به پرسشی است که می‌گویند طراح ایرانی کجاست؟ در واقع، این نمایشگاه ادامه مانور ویترین ملی است که در جشنواره ملی پوشاک فجر سال گذشته دیده شد. نمایشگاه پوشاک ایرانی به همت بخش خصوصی و همکاری کارگروه مد و لباس، انجمن‌ها و اتحادیه صنعت پوشاک برگزار شده است و دولت در آن سهمی ندارد.  او ادامه داد: این فعالیت‌ها به‌دنبال ساماندهی قانون مد و لباس صورت گرفته و به‌تازگی بعد از تعیین سال با عنوان اقتصاد مقاومتی همه نهادها، تشکل‌ها و انجمن‌ها تلاش کردند توان خود را در این زمینه مطرح کنند. شاید پیش از این، اگر صحبت از کالای ایرانی می‌شد همه ناامید بودند یا اگر امیدی داشتند، روزنه‌ای دور بود؛ اما حالا به جایی رسیده‌ایم که نمایشگاهی برگزار کنیم و بخشی از توانایی صنعتگران ایرانی را در آن شاهد باشیم.

وی بیان کرد: اگر فردا صبح درهای کشور را روی کالاهای خارجی ببندیم، کالاهای ایرانی می‌تواند از نظر کیفیت و تکثر، پاسخگوی مردم باشد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: به‌زودی خبر مهمی را درباره برندهای قانونی افشاگری می‌کنیم و اسامی این برندها را می‌آوریم تا مردم مطلع شوند چه برندهایی به‌شکل غیررسمی و دهن‌پرکن در کشور ما فعالیت می‌کنند که هیچ جایگاهی نداشته و ندارند. گزارش‌های ما حاکی از آن است که بسیاری از این برندهای مطرح در کشور، فقط سایه‌ای از برند اصلی بوده و به‌راحتی مصرف‌کننده ایرانی را اغوا کرده‌اند. در حالی که می‌توان آن را کلاهبرداری تلقی کرد. قبادی همچنین اضافه کرد: ما شاهد این هستیم که نام‌های پر سروصدا و دهن‌پرکن در جامعه، هر روز جایگاه ارزشمندی را به‌صورت کذایی به خود اختصاص می‌دهند و جا را برای برند ایرانی تنگ می‌کنند. امروز توان ملی ما اجازه بیرون کردن آن‌ها را می‌دهد و مقررات کشور اجازه ادامه این فعالیت‌ها را به آن‌ها نمی‌دهد. ما برای جلوگیری از کالای قاچاق، کار پیچیده‌ای را پشت سر نداریم. همین فروشگاه‌هایی که با تابلوهای برندهای دهان‌پرکن در سطح شهر می‌بینیم، مولد قاچاق در کشور ما هستند. تا کنون بیش از چهار برند در زمینه تغییر تابلو و سردرشان اخطار گرفته‌اند.

رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران نیز در این نشست بیان کرد: پیش از این، اصلِ همین پوشاک تقلبی را در کشور تولید و به کشورهای دیگر ارسال می‌کردیم؛ اما با گذشت زمان، اتفاقاتی افتاد که درهای کشور بسته و صادرات قطع شد؛ اما توانمندی‌های ما هنوز قطع نشده است. امروز همان کالا با برند ایرانی تولید می‌شود و این زمینه را برای اشتغال‌زایی در مملکت دارد تا توانمندی‌های تولیدمان را نشان دهیم.

او بیان کرد: برای تبلیغ این نمایشگاه در 45 شهر کشور، نمایندگانی را فرستادیم تا اطلاعات لازم را از واحدهای خرده‌فروشی جمع کنند. با توجه به نگرانی‌های مقام معظم رهبری درباره قاچاق، در چندماه اخیر شاهد بودیم این کار برای کسانی که آن را انجام می‌دادند مشکل شده و این، چیزی به‌جز ارج نهادن به صنعت داخل کشور نیست، زیرا پوشاک جزو کالاهایی است که خیلی زیاد وارد کشور می‌شود. رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ دو سال پیش به‌دستور آقای نعمت‌زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت - استراتژی صنعتی پوشاک نوشته و قرار شد به اجرا درآید. کمیته‌ای نیز برای این کار تشکیل و در نهایت به نوشته شدن سند راهبردی منجر شد؛ اما متأسفانه فکر می‌کنم این سند به یک کتاب دکوری در دفتر نساجی تبدیل شده است. دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران سخنران دیگر این نشست بود که گفت: دل‌مان می‌خواست سال‌ها نمایشگاهی برای نمایش صنعت پوشاک کشورمان داشته باشیم. زمانی که این ایده شکل گرفت، سال‌ها زمان برد تا بتوانیم مجوز این کار را دریافت کنیم. در حالی که هیچ نهادی حاضر نبود این مجوز را به ما بدهد؛ اما خوشبختانه در حال حاضر به نمایشگاهی رسیدیم که در واقع برای پنجمین‌بار برگزار می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: ساعت بازدید این نمایشگاه از 10 تا 18 به 12 تا 20 تغییر پیدا کرد، زیرا این نمایشگاه زمینه‌ای برای نمایش برندهای ایرانی است و در واقع رقابتی بین برندهای خارجی و ایرانی را به‌نمایش می‌گذاریم. دوست داریم که دست‌اندرکاران صنعت پوشاک از این نمایشگاه بازدید و کالاهای ایرانی را با کالاهای خارجی مقایسه کنند، زیرا تمام کالاهای خارجی که با برندهای معروف در کشور ما فروخته می‌شوند، هیچ‌کدام اصل نیستند و فکر می‌کنم این ظلم بزرگی به مصرف‌کننده است. یکتا در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: 3500 مترمربع فضا در محل نمایشگاه بین‌المللی به 50 برند نوپای ایرانی اختصاص داده شده که هدف اصلی آن صادراتی است. در این نمایشگاه فروش نداریم. ما برخی از خریداران کشورهای دیگر را که عمدتا کشورهای همسایه هستند، برای مذاکره با تولیدکنندگان ایرانی دعوت کرده‌ایم. چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران از 13 تا 16 شهریورماه هر روز از ساعت 12 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن 38B آماده بازدید علاقه‌مندان است، البته این نمایشگاه فروش ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد