مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

موعد"وعده‌ها" به سر می‌رسد/ کارگران نساجی بروجرد در التهاب بازگشت به کار و مسئولان در بند وعده‌ها

ابتدای مهرماه امسال اتمام مهلت ارائه‌شده به نساجی بروجرد برای بازسازی خطوط تولید و بازگشت به کار بیش از ۴۵۰ کارگر اخراج شده و سررسید وعده‌های مسئولان در حمایت از کارگران این کارخانه است.  
با شدت گرفتن بحران در صنایع شهرستان بروجرد کارخانجات نساجی که یکی از برندهای معروف تولید منسوجات باکیفیت در کشور است به بهانه اجرا کردن طرح توسعه خود در اقدامی از ابتدای امسال بیش از 450 کارگر خود را از کار معلق کرده و در آن مقطع زمانی این تعداد از کارگران با وساطت برخی مسئولان از موعد معلق شدن خود تاکنون بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند.

قرار بود کارخانجات معتبر نساجی بروجرد برای اجرای طرح توسعه خود مبلغ 50 میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی دریافت کند و در مدت شش‌ماهه تعلیق بخشی از نیروی کار خود اقدام به نصب ماشین‌آلات جدید و مورد نیاز کند اما تاکنون که بیش از پنج ماه از موعد اجرای طرح توسعه در این کارخانجات سپری‌شده است نه تسهیلاتی به این کارخانه اعطا شده و نه اینکه ظواهر امر نشان از اعطای آن  در زمان کوتاه باقیمانده می‌دهد.

ابهام در ارائه تسهیلات به نساجی بروجرد

گویا با پایان مهلت شش‌ماهه نساجی برای اجرای طرح توسعه خود بنا به آنچه مسئولان در مدت شکل‌گیری اعتراض کارگران این کارخانه وعده بازگشت به کار آن‌ها را می‌دادند این وعده هم همچنان‌ که از ادبیات واژه آن برمی‌آید در حد وعده‌ای باقی‌مانده و تسهیلاتی به آن تعلق نگرفته است هرچند بحران در این کارخانه مهم غرب کشور همچنان به قوت خود باقی است و مسئولان نیز به‌رغم آمدورفت‌های خود و سرپوش خبری گسترده زیر بار اطلاع‌رسانی صحیح به کارگران چشم‌انتظاری که دل‌خوش به بازگشت به کار خود هستند، نمی‌روند اما وضعیت کاری در این کارخانه گویای هیچ تحرک خاصی در آن‌ که خبر از بازگشت به کار کارگران داشته باشد، نمی‌دهد.

بااین‌حال مسئولان استانی و شهرستانی هنوز هم به وعده‌های خود در مدت‌زمان کوتاه باقی‌مانده پافشاری می‌کنند و خبر از بازگشت کارگران اخراج شده در ابتدای مهرماه امسال می‌دهند.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در خصوص بازگشت به کار کارگران نساجی بروجرد تنها به ابراز امیدواری بازگشت آن‌ها در ابتدای مهرماه اکتفا کرد و گفت: در خصوص اعطای تسهیلات به کارخانجات نساجی بروجرد جلسه‌ای با حضور مدیران بانک مرکزی برگزارشده که امید است نتایج خوبی برای این کارخانه داشته باشد و منجر به بازگشت به کار کارگران شود.

مانعی برای اعطای تسهیلات وجود ندارد

علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از این کارخانه گفت: بر اساس صورت‌جلسه موردتوافق مدیرعامل کارخانه، نماینده کارگران، استاندار لرستان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی شش ماه به این کارخانه برای بازسازی و نوسازی برخی خطوط تولید آن مهلت داده‌شده که پس از گذشت این زمان کارگران به کار بازگشت داده شوند.

وی با اشاره به رفع موانع واگذاری تسهیلات به این کارخانه بیان کرد: بر اساس گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت تسهیلات درخواستی این کارخانه مصوب شده و مشکل خاصی در راستای واگذاری آن وجود ندارد اما اعلام زمان دقیق اعطای این تسهیلات در حوزه کاری اداره صنعت و معدن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: اعطای این تسهیلات به کارخانه نساجی بروجرد در کارگروه اقتصادی دنبال شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و در حال حاضر نیز  برخی ماشین‌آلات موردنیاز برای نصب در این کارخانه آماده‌شده و به‌نوعی پیش‌بینی می‌شود در ابتدای مهرماه تمامی کارگران اخراج شده از این واحد بر اساس تعهد صورت‌جلسه به کار خود برگردانده شوند.

تصویب تسهیلات 50 میلیارد تومانی

علی کورانی فر فرماندار بروجرد نیز خبر از تصویب تسهیلات 50 میلیارد تومانی به کارخانه نساجی داد و عنوان کرد: مسیر قانونی آنچه در حوزه اختیارات دولت در راستای اعطای تسهیلات است، طی شده و ادامه روند کار بستگی به تحرک مدیران این کارخانه در راستای تسهیل در اخذ وام یادشده و طی کردن مراحل قانونی آن دارد تا اگر نیاز به وثیقه و یا اقدامی خاص باشد نسبت به انجام آن تلاش کنند.

وی افزود: ازنظر دولت موضوع اعطای اعتبارات به این کارخانه حل و در کارگروه ملی مصوب شده است و اجرای آن بستگی به تحرک مدیران این کارخانه دارد.

فرماندار بروجرد با رد شایعه واگذاری این کارخانه به خریدار بخش خصوصی عنوان کرد: این کارخانه به هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی واگذار نشده و همچون گذشته فعالیت خواهد کرد.

حال با این اظهار نظرات مسئولان استانی و شهرستانی باید منتظر بود تا ابتدای مهرماه تحرکات لازم در این کارخانه صنعتی و مهم غرب کشور برای دعوت به کار دوباره بیش از 450 کارگر  و اجرایی شدن وعده‌های مسئولان را مشاهده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد