مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سطح سبز پنبه در کشور ۷۰ هزار هکتار برآورد شد

 مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: 18 استان کشور به تولید پنبه می‌پردازند که سه استان خراسان رضوی، فارس و گلستان در این زمینه پیشرو هستند.  ابراهیم هزارجریبی مجری طرح زراعت پنبه معاونت  زراعت وزارت جهاد کشاورزی- در گفت و گو با خبرنگار ایلنا بیان داشت: سطح زیر کشت پنبه در سال 94 نسبت به سال 93 نزدیک به 15 درصد کاهش یافته است؛ اما در سال جدید ثابت مانده است.


او در ادامه سطح سبز پنبه در کشور را 70 هزار هکتار برآورد کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸ استان کشور به تولید پنبه می‌پردازند که سه استان خراسان رضوی، فارس و گلستان در این زمینه پیشرو هستند، 9 زیرپروژه برای این محصول تعریف و برنامه‌ریزی شده و طرح‌های مربوطه در حال اجرا است؛ همچنین گونه‌های جدید پنبه در مرحله تکثیر قرار دارد، از ارقام تجاری کشت‌شده سال قبل در عرصه‌ها استفاده شده است.

هزارجریبی تاکید کرد: در طرح اقتصاد مقاومتی پنبه، رشد صنعت نساجی را  سالانه 3 درصد پیش بینی کرده‌ایم، برای رسیدن به این هدف ما برنامه های متنوعی داریم، این محصول باید در تناوب زراعی حضور داشته باشد چراکه برای پایداری تولید سایر محصولات این امر اهمیت زیادی دارد.

 

هزارجریبی با بیان اینکه گیاه پنبه مقاومت زیادی در برابر تنش های کم آبی و خشکی دارد، گفت: پنبه در مناطق معتدل تا گرم کشت می شود و تولید آن در نقاط سردسیر انجام نمی شود.


گفتنی است که در حال حاضر واردات پنبه از کشورهای ترکمنستان، هند، چین، ترکیه، ازبکستان به کشور انجام می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد