مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سقوط نفت خام همچنان ادامه دارد/ نفت برنت 46 دلار

;در پی نشانه‌هایی از تطبیق حفاران شیل آمریکا با قیمت‌های پایین‌ نفت و نشانه‌های تازه از ضعف اقتصاد در آسیا، ‌قیمت نفت در روز دوشنبه  کاهش یافت.   هر بشکه نفت برنت با افتی 26 سنتی 46 دلار و 50 سنت معامله شده و قیمت هر بشکه نفت وست‌ تگزاس اینترمدییت نیز با 28 سنت کاهش نسبت به آخرین جایگاه جلسه گذشته خود به 45 دلار و 13 سنت رسید.

معامله‌گران اعلام کردند قیمت‌های پایین نتیجه آغاز کاهش سفارش نفت خام پالایشگاه‌های آسیایی به دلیل افزایش شدید نفت خام از ماه ژانویه و همچنین رکود اقتصادی منطقه آسیا بوده است. 

رالف لسزینسکی، رئیس مرکز تحقیقات بانکرو کاستا اعلام کرد: «واردات نفت خام آسیا در چند ماه گذشته همواره کاهش یافته اما حجم آن به لطف قیمت‌های پایین نفت همچنان نسبت به سال گذشته بالا بوده است.»

بر اساس آمار دولتی در روز دوشنبه، سفارشات ماشین‌آلات اساسی ژاپن در ماه می به طرز غیرمنتظره‌ای 1.4 درصد نسبت به ماه گذشته برای دومین ماه متوالی کاهش یافت. در مقایسه با سال گذشته، سفارشات این ماشین‌آلات به استثناء کشتی‌ها و ماشین‌آلات برقی در ماه می 11.7 درصد کم شده است. 

در چین، تورم مصرف‌کننده در ماه گذشته همچنان زیر هدف 3 درصدی دولت در سال جاری بوده است که نشان از ضعف تقاضای داخلی دارد.

علاوه بر این‌ها، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تولیدکنندگان نفت آمریکایی می‌توانند با قیمت‌های نفت 45 دلار و بالاتر نیز ادامه حیات دهند. این در حالی است که حفاران نفتی برای پنجمین بار در شش هفته اخیر تعداد دکل‌های عملیاتی خود را افزایش دادند.

خالد فلیح، وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که بازار نفت در حال تعادل بیشتر میان عرضه و تقاضا قرار دارد و در نتیجه قیمت نیز در حال تثبیت شدن است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد