مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

شورای رقابت نامه نعمت زاده را پاره کرد

محمد علی مددی عضو شورای رقابت به خبرگذاری مهر گفته:« محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه هفته جاری طی نامه ای، توصیه هایی را به شورای رقابت مطرح کرده، این در حالی است که اعضای شورا با توجه به شرح وظایف‌شان و اینکه شورای رقابت یک شورای فراقوه ای است، نیازی به توصیه ندارد.اعضا از توصیه‌های محمدرضا نعمت زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کرده و دور انداختند.»  شورای رقابت نامه نعمت زاده را پاره کرد
محمد علی مددی عضو شورای رقابت به خبرگذاری مهر گفته:« محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه هفته جاری طی نامه ای، توصیه هایی را به شورای رقابت مطرح کرده، این در حالی است که اعضای شورا با توجه به شرح وظایف‌شان و اینکه شورای رقابت یک شورای فراقوه ای است، نیازی به توصیه ندارد.اعضا از توصیه‌های محمدرضا نعمت زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کرده و دور انداختند.»

براساس اخبار منتشر شده محمدرضا نعمت زاده در نامه خود که در تاریخ 29 فرودین به شورای ارسال شده از شورا خواسته برای افزایش تولید از خودروسازان حمایت کنند و این شامل افزایش قیمت خودروها هم باشد.

هر سال در ماه های شروع سال بحث برسر قیمت خودرو و افزایش آن در بازار به یکی از مسائل و چالش های بازار اقتصادی کشور تبدیل می شود و این ماجرا در سال جاری رنگ و بویی جدید به خود گرفته است و به مجادله شورای رقابت به عنوان نهاد تعیین قیمت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل شده است تا جایی که به گفته یکی از اعضا شورای رقابت نامه وزیر به این شورا و توصیه ها با واکنش تند اعضا و پاره کردن نامه وزیر رو به رو شده است.

او اعلام کرده است که :« در جلسه جاری اعضای شورا نسبت به گفته ها و توصیه های نعمت زاده موضع گیری کرده و اعلام کردند که با توجه به شفافیت قانون و وظایف شورا در قانون مربوطه، وزیر صنعت نمی تواند توصیه ای داشته باشد یا اینکه اظهار نظر خود را بخواهد به جای قانون اعمال کند. »

اما توصیه های وزیر به شورای رقابت چه بوده است؟ براساس اخبار منتشر شده محمدرضا نعمت زاده در نامه خود که در تاریخ 29 فرودین به شورای ارسال شده از شورا خواسته برای افزایش تولید از خودروسازان حمایت کنند و این شامل افزایش قیمت خودروها هم باشد. البته اختلاف وزیر و شورا سابقه دار است؛ پیش از این نعمت زاده با رد مصوبه شورای رقابت مبنی بر انحصاری بودن بازار خودرو و ادامه قیمت گذاری براساس دستورالعمل شورا گفته بود خودروسازان تعیین کننده قیمت خودرو خواهند بود.

در هفته های گذشته شرکت های خودروساز خواستار افزایش قیمت خودرو در سال جاری هستند ولی بسیاری از کارشناسان معتقدند باتوجه به شرایط بازار و رکود و از طرفی واگذاری خودروهایی که در سال گذشته از سوی مردم در طرح ویژه دولت خریداری شد، نباید این افزایش اتفاق بیفتد و بازار در حال حاضر کشش قیمت های جدید ندارد. در جلساتی که در سال جاری شورای رقابت داشته هنوز درباره قیمت اعضا به نتیجه نرسیده اند و طبق اعلام برخی از اعضا قرار است در جلسه هفته آتی درباره قیمت خودرو تصمیم گیری شود.

در حال حاضر اعضا شورای رقابت تشکیل شده از آقایان :« رضا شیوا ( رئیس شورای رقابت)، احمد دوست حسینی( نائب رییس شورای رقابت) فرهاد خداداد کاشی، ابوالفضل فاطمی زاده، احمد داودی، ابراهیم بهادرانی، سید محمد روحانی پور، دکتر ولی رستمی، غلامعلی صدقی، حسین یاوری، نادر قاضی پور، محمد علی مددی، عیسی امامی، فرشاد فاطمی اردستانی» است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد