مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

با یک ساعت کار در هفته شاغل نمی‌شویم

 دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور معتقد است: نرخ بیکاری اعلامی پایین‌تر از آن چیزی است که در جامعه احساس می‌شود و باید سیاستهای اشتغال مناسب با وضعیت بازار کار و اقتصاد کشور پیش‌بینی شود.   رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تفاوت آمار بیکاری مرکز آمار ایران و مراجع دیگر اظهار کرد: متاسفانه نرخ بیکاری در کشور زیاد شده و نمی‌توان کسی را که در هفته یک ساعت کار می‌کند شاغل نامید در حالی که کارگری که هفته‌ای کار می‌کند کارگر محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود مهمتر از توسعه و ایجاد بنگاههای اقتصادی است، اظهار کرد: البته ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال لازم و ملزوم هم هستند ولی در شرایط کنونی نیاز به حفظ اشتغال موجود و تقویت و حمایت بنگاههای قدیمی داریم تا فرصتهای شغلی را از دست ندهیم و کارگران با سابقه بالا از کار بیکار نشوند.

پورموسی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل اشتغال کشور نبود نقدینگی است؟گفت: یک بخش از معضل بیکاری ناشی از کمبود نقدینگی است ولی مشکلات زیادی سر راه اشتغال است که از جمله آنها می‌توان به ورود بی رویه کالاهای بی کیفیت و بنجولی اشاره کرد.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: هم اکنون در شهر مشهد شاهد تعطیلی سه کارخانه نساجی به دلیل واردات بی رویه نخ و پتو از کشورهای خارجی هستیم و تولیدات این کارخانه‌ها به دلیل پایین بودن قیمت تمام شده نخ و پتوی وارداتی انبار شده و به فروش نمی‌رود در نتیجه به زودی شاهد اخراج و بیکار شدن نیروهای بسیاری در این کارخانه‌ها خواهیم بود.

به گفته این مقام مسوول کارگری تا زمانی که نتوان قیمت تمام شده کالا در بنگاههای اقتصادی را پایین نگه داشت، محصولات کشورهای وارد کننده غالب خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل عمده بیشتر کارخانه‌ها نقدینگی و عدم فروش است از دولت خواست تا با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در قالب تامین مواد اولیه به سرمایه در گردش آنها کمک کند.

پورموسی در عین حال خاطرنشان کرد: بانکها نباید تنها به سود خود بیاندیشند بلکه باید مشارکت اقتصادی هم داشته باشند تا تولید لطمه نخورد.

وی همچنین از مجلس خواست تا قوانینی را تصویب کند که مشکلات جامعه کارگری را به حداقل برساند و بر لزوم حمایت دولت از اجرای قوانین مصوب مجلس تاکید کرد.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان با اشاره به نامگذاری سال 95 به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل‌، خاطر نشان کرد: شعار هر ساله مقام معظم رهبری رویکرد اقتصادی دارد و امسال هم با محوریت اقتصاد بوده است با این تفاوت که در چند سال گذشته بعضا به عنوان حرف و شعار به این منویات نگاه شده و کاملا به مرحله اقدام و عمل نرسید ولی امسال رهبری خواسته‌اند که در جریان برجام و پس از آن اقتصاد مقاومتی به طور عملی به اجرا در آید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد