مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رکود آثار روانی مثبت برجام را خنثی کرد

 رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه آثار مثبت روانی برجام بر بخش تولید با شرایط رکود بازار به سمت خنثی شدن پیش می رود، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد بخش نساجی کشور فعال و ۷۰ درصد تعطیل و نیمه تعطیل است.  محمد مروج حسینی با اشاره به اینکه برجام فقط به لحاظ روانی تاحدودی در بخش تولید موثر بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد مشکلات از جمله حمل و نقل و بیمه دریایی حل شده اما نقل و انتقال پول از طریق بانک‌های بزرگ همچنان متوقف است.


وی با بیان اینکه البته نقل و انتقال پول در حجم کوچک می‌تواند از طریق واسطه‌هایی انجام شود افزود: یک تعداد بانک امکان نقل و انتقال حجم کم پول را فراهم می‌کنند اما برخی از اینها به روش استانداردهای معمول عمل نکرده و بیشتر به صورت صرافی فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی تصریح کرد: هنوز سوئیفت به عنوان یک ابزار فعال نشده است و کارگزاران بزرگ بانکی روابط خود را با بانک مرکزی آغاز نکرده‌اند. اما درمجموع به لحاظ روانی برجام آثار مثبتی برای بخش تولید داشت.

مروج با اشاره به اینکه آثار مثبت روانی برجام بر بخش تولید با شرایط رکود بازار به سمت خنثی شدن پیش می رود، اظهار داشت: اگر اقتصاد کشور در شرایط رونق قرار داشت به طور حتم مشکلات فعلی بخش تولید از جمله نقل و انتقال پول بسیار پررنگ‌ بود. اما به دلیل اینکه امروز در شرایط رکود به سر می‌بریم مشکلات آنچنان ملموس نیست.

وی با تأکید براینکه در حال حاضر ۳۰ درصد بخش نساجی کشور فعال و ۷۰ درصد تعطیل و نیمه تعطیل است، گفت: از اول سال جاری ریزش زیادی در بخش کارگری واحدهای نساجی بوجود آمده و در کنار این موضوع افزایش نرخ مالیات بر حجم مشکلات واحدهای تولیدی اضافه کرده است به حدی که حتی نمی‌توانند کالاهای اندک خود را در بازار به فروش برسانند.     
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد