مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رقابت با خارجیها سبب افزایش کیفیت محصولات پلیمری می شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که کشورهای همسایه ایران نیز می توانند در زمینه صنایع پلیمری با ایران رقابت کنند، گفت: این رقابت کیفیت محصولات این صنعت را افزایش می دهد.  محمدحسن پیوندی در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست افزود: طراحی این نمایشگاه به همت شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف تحریک توسعه صنایع پایین دستی برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور پررنگ پلیمریها در نمایشگاه ایران پلاست گفت: پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن و پی وی سی از پلیمرهای اصلی این صنعت هستند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که تولید پلی اتیلن در کشور در گریدهای مختلف توسعه بسیار خوبی داشته است، ادامه داد: اما ظرفیتهای نصب شده بیش از میزان تولید در کشور است که بخشی از دلایل آن به سبب منابع مالی و ضعیف بودن سرمایه در گردش واحدهاست.

پیوندی با بیان این که سرانه مصرف مواد پلیمری در کشور هنوز به استاندارد جهانی نرسیده است، تصریح کرد: این صنعت در سالهای گذشته رشد خوبی کرده است اما بیشتر در بخش پلی اتیلن ها بوده است.

وی با اشاره به این که جامعه با حضور در نمایشگاه ایران پلاست شناخت خوبی از محصولات پلیمری و پلاستیکی به دست می آورند، گفت: دیگر گفته نمی شود که صنعت پتروشیمی تنها تولیدکننده محصولات شیمیایی است بلکه این صنعت نیازهای اساسی انسان از جمله سلامت، بهداشت، تغذیه، پوشاک و ... که در همه اینها نقش این صنعت به خوبی به چشم می خورد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که کشورهای همسایه نیز می توانند به رقابت با ایران در زمینه صنعت پلیمری بپردازند، یادآور شد: این رقابت کیفیت محصولات تولیدکنندگان داخلی را در کنار کمیت بالا می برد تا بازار بیشتری را به دست آورند.

پیوندی افزود: تولیدکنندگان داخلی باید از فناوریهای به روز دنیا بهره ببرند تا با افزایش کیفیت، رشد و توسعه مناسبی در این صنعت داشته باشیم.

دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از 25 تا 29 فروردین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران دایر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد