مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

موج‌سواری طلا از وحشت جهانی

طلای جهانی در پی نگرانی سرمایه‌گذاران از کندی رشد اقتصادی، ریزش بازارهای سهام و تنش‌های دیپلماتیک میان ایران و عربستان که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، برای دومین روز صعود کرد.  

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1077 دلار رسید و تا اواسط روز 1076 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا سطح 1083 دلار صعود کرده بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.2 درصد افزایش، به 1077 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا پایان روز دوشنبه 15 دلار یا 1.4 درصد صعود کرده و به 1075 دلار رسیده بود.

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای یک درصد افزایش یافت و به 227.10 یوان در هر گرم (1083 دلار در هر اونس) رسید.

ریزش بازارهای سهام جهان که بدترین شروع سال نو در سه دهه گذشته را داشتند و تنشهای دیپلماتیک میان ایران و عربستان به صعود طلا که در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود، کمک کرده است.

با اینهمه تحلیلگران بانک استرالیا و نیوزیلند با پیش بینی عمر کوتاه صعود طلا، به سرمایه گذاران توصیه کردند از این افزایش قیمت بهره برداری کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا سال گذشته تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا و صعود ارزش دلار، بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داد و برای سومین سال متوالی کاهش قیمت داشت و تحلیلگران پیش بینی می‌کنند کاهش قیمت بیشتری برای این فلز ارزشمند در راه باشد بویژه که پیش بینی شده است کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا با پیگیری روند تحکیم سیاست پولی، نرخهای بهره را امسال به تدریج افزایش دهد.

نرخهای بهره بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کمتر کرده و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری با پشتوانه طلا روز دوشنبه به 1463 تن کاهش یافت که نزدیک به کمترین میزان در بیش از شش سال گذشته بود. میزان ذخایر این صندوقها 8.3 درصد در سال 2015 کاهش یافت که سومین کاهش سالانه متوالی بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 13.96 دلار رسید. هر اونس پالادیم پس از اینکه روز گذشته به کمترین قیمت در یک ماه گذشته نزول کرد، با 0.7 درصد افزایش، به 544 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 888 دلار معامله شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد