مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

فقط 35 درصد صنعت نساجی فعال‌ است

 در حالی که بیش از پنج ماه از توافق نامه ایران و گروه ۱+۵ می‌گذرد و امیدواری نسبت به بهبود صنایع بیش از پیش شده است، اما صدای گلایه صنعت نساجی در این مدت بلند شده است.    یکی از اعضای انجمن صنایع نساجی ایران می‌گوید که رکود در این صنعت بیش از پیش شده است و حتی در سه ماه گذشته تعداد زیادی از واحدهای تولیدی نساجی تعطیل شده‌اند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، در این باره نیز رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: این رکود به حق گفته شده، ناشی از کاهش قدرت خرید مردم بوده است.

محمد مروج حسینی اظهار کرد: به تازگی نیز یکی از اقتصادادنان کشور گفته است که از سال ۹۰ تاکنون ۴۰ درصد قدرت خرید حقوق بگیران کاهش یافته است که در این میان صنعت نساجی بی‌نصیب نمانده‌است.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر از ۳۵ درصد واحدهای در صنعت نساجی در حال کار نسیتند و مابقی یا شیفت‌های کاری خود را کاهش داده‌اند یا در حال تعطیلی هستند.

به گفته وی، به طور طبیعی با کاهش تقاضا، عرضه نیز کمتر می‌شود و همین امر دلیل کاهش تولید و تعطیلی کارخانجات صنعتی می‌شود.

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران بر این باور است که در این زمان همه هم و غم دولت کاهش تورم بوده‌است، در صورتی که به نظر می‌رسد تورم تا حدی در کشور قابل قبول بود و باید به همه جوانب کاهش نرخ تورم توجه می‌شد.

وی گفت: در این زمان باید به ترکیه که هم دوران رکود و هم رونق را تجربه کرده است، توجه شود که چگونه توانسته است از این دوران عبور کند و صنعت نساجی و پوشاک خود را فعال کند. باید به این نکته که توانسته‌اند صادرات را فعال کنند توجه شود.

مروج حسینی تاکید کرد: در حال حاضر در بسیاری از صنایع رکود به اندازه غیر قابل تحملی تشدید شده است که دیگر برای برخی قابل تحمل نیست، به همین منظور تعطیلی را به ادامه کار ترجیح می‌‌دهند.

وی راهکار خود به دولت را اینگونه عنوان کرد که باید دولت به گونه‌ای عمل کند که اگر قیمت‌ها در داخل کشور زیاد است و بازاری وجود ندارد، زمینه صادرات را فراهم کنند.

به گفته مروج حسینی، باید توجه شود که صنعت نساجی همچون صنعت فولاد و سیمان نیست که با رکود شدیدی همراه شده باشد.

 ‌روز گذشته عضو انجمن صنایع نساجی از تشدید رکود در این صنعت طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت: اوضاع صنعت نسبت به گذشته بسیار بد‌تر شده، موجودی انبار کارخانه‌ها افزایش یافته و برخی واحد‌ها تعطیل شده‌اند.
 
احد کرمانی با بیان اینکه اوضاع صنعت نساجی طی سه، چهار ماه گذشته بسیار بد‌تر از قبل شده است، ‌ اظهار داشت: وضعیت این صنعت افتضاح شده و واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی هستند.

وی تأکید کرد: معاون اول رئیس جمهور و نعمت‌زاده وزیر صنعت، خودشان سابقه کار صنعتی دارند اما نمی‌دانیم چرا به وضعیت این بخش اهمیتی نمی‌دهند. کرمانی از این مسئولان خواست تا توجه بیشتری به وضعیت تولید کشور داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد