مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رکود صنایع در ۳ ماه گذشته تشدید شده است/ انباشت ۲ برابری محصولات در انبارها

عضو انجمن صنایع نساجی از تشدید رکود در این صنعت طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت: اوضاع صنعت نسبت به گذشته بسیار بدتر شده، موجودی انبار کارخانه‌ها افزایش یافته و برخی واحدها تعطیل شده‌اند.  احد کرمانی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اوضاع صنعت نساجی طی سه، چهار ماه گذشته بسیار بدتر از قبل شده است،‌ اظهار داشت: وضعیت این صنعت افتضاح شده و واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی هستند.
وی تأکید کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نعمت‌زاده وزیر صنعت، خودشان سابقه کار صنعتی دارند اما نمی‌دانیم چرا به وضعیت این بخش اهمیتی نمی‌دهند.
کرمانی از این مسئولان خواست تا توجه بیشتری به وضعیت تولید کشور داشته باشند.

کرمانی تأکید کرد: واردات و قاچاق از یک طرف و عدم پرداخت تسهیلات به کارخانه‌ها و مشکل گردش مالی صنایع از طرف دیگر باعث شده تا رکود در این بخش تشدید شود.

وی با اشاره به کاهش تمایل سیستم بانکی به پرداخت تسهیلات به بخش تولید، گفت: واردات و قاچاق پوشاک و محصولات نساجی باعث شده تا تولیدات داخلی فروش مناسبی نداشته باشند و در حال حاضر انبار کارخانه‌ها مملو از کالاهای انباشت شده است.

به گفته وی، در شرایط کارخانه‌های نساجی در حال کاهش شیفت تولید خود و کاهش میزان تولیداتشان هستند که این مسئله باعث شده تا پرداخت حقوق کارگران و همچنین قبوض آب و برق با تأخیر روبه‌رو شود.

عضو انجمن نساجی با اشاره به افزایش موجودی کارخانه‌ها،‌ گفت: اوضاع طی سه ماه گذشته بسیار بدتر شده و موجودی انبار کارخانه‌ها دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه رکود باعث شده تا کارخانه‌های تولیدی، قابلیت خرید مواد اولیه مورد نیازشان را نداشته باشند، اظهار داشت:‌ هم اکنون هر کارخانه نساجی به طور متوسط حدود 2 میلیارد تومان محصول انباشت شده در انبار دارد که این رقم سه ماه پیش حدود 800 میلیون تومان بود و حال افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: در این میان شاهد تعطیلی برخی کارخانه‌های نساجی در کشور هستیم.

کرمانی با اشاره به صحبت‌های برخی مسئولان دولتی مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی کشور، گفت: دولت اگر اقدام مؤثری انجام داده است، اعلام کند تا ما هم باخبر شویم.

وی ادامه داد: اگر حدود سه ماه پیش 50 درصد ظرفیت کارخانه‌های نساجی غیرفعال بوده است، امروز این رقم به حدود 70 درصد رسیده و کارخانه‌ها با مشکل روبه‌رو هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد